Visa fullständig version : Tvärdör..
fatboy64
2015-04-06, 17:50
Min Fatboy -00 startar å går i friläge! När jag lägger i växeln å kör iväg tvärdör han.. sen måste jag vrida om tändningslåset för att kunna starta igen. Har haft loss å isär tändningslåset.
Nu vet jag inte om det sitter någon sådan på din hoj, men dör den direkt du lägger i växel, eller kan du köra iväg? Dör den direkt låter det som att du antingen glömt stödet nere, eller så så kan brytaren på stödet vara trasig och tro att du har stödet nere hela tiden. Den ska ju döda motorn om man lägger i växel :) Har nämligen haft det felet på en hoj tidigare
Nu vet jag inte om det sitter någon sådan på din hoj, men dör den direkt du lägger i växel, eller kan du köra iväg? Dör den direkt låter det som att du antingen glömt stödet nere, eller så så kan brytaren på stödet vara trasig och tro att du har stödet nere hela tiden. Den ska ju döda motorn om man lägger i växel :) Har nämligen haft det felet på en hoj tidigare
Det låter helt riktigt och mest troligt.
På min XR händer samma sak när batteriet är dåligt laddat eller efter upprepade starter när strömmen inte räcker till. Får samtidigt felmeddelande "Side stand" även om stödet är inne. Då hjälper det att låta motorn gå ett tag så att batteriet återhämtar sig.
Elektroniken är Underbar. ak47
fatboy64
2015-04-07, 08:38
Sitter dessvärre ingen sådan givare på min maskin... ibland går det att köra 10m å ibland dör han direkt när jag släpper ut kopplingen.. har lite dåligt med pulver i batteriet. Om det kan spöka!?
Sitter dessvärre ingen sådan givare på min maskin... ibland går det att köra 10m å ibland dör han direkt när jag släpper ut kopplingen.. har lite dåligt med pulver i batteriet. Om det kan spöka!?
Tja, elektroniken har ju en tendens att spöka när det är dåligt med fräs i batteriet. Man kan ju trösta sig med att det är billigt att felsöka, eftersom man bara behöver ladda, eller byta batteri om det är gammalt :)