handdator

Visa fullständig version : Demontering av startlås på Ultra Glide Classic 1995



Jocke67
2015-04-06, 14:23
Hej

Nybliven medlem i detta forum och söker hjälp med ett tips om hur man får loss huvudlåset på min Ultra Glide Classic 1995.

Har hittat hur många tips som helst men då är det på fr.o.m. 1996...suck!

16515

Bugar o tackar för all hjälp....

/Jocke

Svarten
2015-04-06, 22:21
Jag har samma lås som på bilden på min Electra std, -00 Väntar med nyfikenhet på lösningen hur man demonterar låset. Inget behov att ta bort det just nu. Men har funderat hur det sitter ihop.

Caspher
2015-04-07, 01:03
Tills vidare får du nöja dej med denna smått komiska autotranslate-instruktion.
Det verkar som iden med att vrida låset och ha nyckeln i en speciell position är tricket.
Alltså inte olikt de nyare låsen.

http://www.mbeneventi.com/hur-man-installerar-en-1995-harley-davidson-ultra-classic-electra-glide-ignition-switch/

Vettiga sökord för att hitta på YouTube borde ju i grunden vara; "ultra glide ignition switch"

Hoppas att du får fler och bättre svar.

Om instruktionen inte hjälper dej, kanske något av de andra tipsen på sajten är bättre, tex "Hur man slår ett olivträd" eller
"Hur att stämma någon i småmål"

Lycka till!

ultra98
2015-04-07, 09:47
Hallå du måste ta av den svarta brickan försiktigt tunn aluminium sen sitter det 4 st skruv där under har låset aldrig varit av så finns det plugg ihålen som du får borra ut,jag borrade med ett 4 mm borr en liten bit sen lirkade jag upp pluggarna går inte det så får du helt enkelt borra ut dom men försiktigt så du inte förstör skruvskallen,lycka till

Jocke67
2015-04-07, 15:29
Jag bugar och tackar för era svar.

Då den aldrig har varit demonterad så blir det att vara försiktig.

Jag gör ett försök att dokumentera med bilder som jag kan lägga in sen så att fler kan få hjälpen....
Återkommer thb;