Visa fullständig version : Super Tuner VS Power Vision
Som rubriken lyder... vad ska jag välja till ny hojen??
Har haft race/super turner på senaste 3 hojarna och är nöjd med dessa, men funderar på en Power Vision på nyhojen....åsikter någon??
harly2006
2015-04-05, 13:54
CC10: Jag har Power Vision på min hoj och den funkar mycket bra,och har många funktioner man kan läsa det mesta med den och snabbt ta bort felkoder ..gällade mappning så funkar den nog som hd,s egen men den är nog dyrare...jag har anlitat perra Evensson i Tillberga som har mappat sålde Power vision till mig och jag kan varmt rekomendera perra 070/7794774 det är en kille som vet vad han gör...
Det blev en Power Vision och Supertrapp 2-1
sir.tooby
2015-05-05, 18:56
Det blev en Power Vision och Supertrapp 2-1
Är du nöjd?
Var köpte du den? av Perra Evensson eller av någon annan?
Har inte fått hem hojen än så jag vet inte men hoppas det blir bra, köpte den av Järvsö Motor.
sir.tooby
2015-05-05, 22:46
Har inte fått hem hojen än så jag vet inte men hoppas det blir bra, köpte den av Järvsö Motor.
Tackar! Kan inte riktigt bestämma mig vad jag skall köpa och var... :)
Eller så byter man hela styrboxen till en ThunderMax med bredbandslambdor som är själv justerande och slipper åka och bänka den, dyrare i inköp men billigare totalt.
http://www.thunder-max.com/
sir.tooby
2015-05-06, 21:19
Eller så byter man hela styrboxen till en ThunderMax med bredbandslambdor som är själv justerande och slipper åka och bänka den, dyrare i inköp men billigare totalt.
http://www.thunder-max.com/
Är det bara och byta och se glad ut... Är det någorlunda enkelt att få det att fungera?
Är det bara och byta och se glad ut... Är det någorlunda enkelt att få det att fungera?
Det är mindre jobb att montera än Powercomander, Original lambdorna byts ut till medföljande bredbandare samt ecu,n byts ut. Data mässigt laddar du en grundmapp som den sedan själv "kör" mot. Skillnaden mot Super Tuner är att den jobbar i ett mycket bredare område, du kan byta luftburk, avgasystem nästan hur du vill och systemet ställer in sig själlv efter det, vill du som jag slänga på en turbo funkar det också, finns inga begränsningar :)
Har monterat 2 st Thundermax i förra veckan och kan bara säga att de fungerar kanonbra
Har monterat 2 st Thundermax i förra veckan och kan bara säga att de fungerar kanonbra
Grymt thb;
En bra funktion är att man kan lagra upp till 5 st mappningar i den och på TBW versionen behöver man inte ens koppla upp sig med datorn för att skifta mapp om man t.ex ska besiktiga och sätter på orginalblåsen.
En bra funktion är att man kan lagra upp till 5 st mappningar i den och på TBW versionen behöver man inte ens koppla upp sig med datorn för att skifta mapp om man t.ex ska besiktiga och sätter på orginalblåsen.
Jag sparar alltid "gamla" mappen när jag gör en större förändring så jag har något att gå tillbaka till om det inte funkar med nya inställningen, skifta mapp utan datorn är inget jag behövt och vet inte hur man gör men är säkert bra som mängder av funktioner som programmet har, ett är om det skiter sig ordentligt kan man köra ett logg program som skickar en fil till Thundermax som i sin tur kan se om något ät fel, det är bra suport det :)
sir.tooby
2015-05-07, 22:33
Låter ju riktigt bra. Köper man i Sverige eller beställer man direkt från ThunderMax?
Jag beställde min på http://www.cyclesolutionsonline.com Gav $820 för min med 2st svets muffar 45 graders inklusive frakt samt dom skriver ner värdet till tullen om du ber dom
Körde en runda med min hoj igår och redan med basmappen så gick hojen klanderfritt så i helgen får man kolla och se vad den har ändrat för värde och lägga till dessa i mappen och tömma ner minnet för fortsatt förfining av mappen. Bytte dämpare från V&H oval monsters till Dr Jekill& Hide och den gick som skit med supertunern så valet var att åka och mappa om den eller köpa en Thundermax vilket jag inte ångrar en sekund. Bästa investering jag gjort.
sir.tooby
2015-05-08, 11:04
Jag beställde min på http://www.cyclesolutionsonline.com Gav $820 för min med 2st svets muffar 45 graders inklusive frakt samt dom skriver ner värdet till tullen om du ber dom
Ursäkta all frågor!
Kollade lite på deras sida. Fattade inte riktigt texten kring sensorn...
Menar dom att tidigare sportstrar har mindre sensorer?
" Exhaust Note: OE exhaust system supports 18mm ThunderMax oxygen sensors through 2011. 2012 OE exhaust system uses 12mm bungs not compatible with 18mm sensors. Note that the models using 12mm sensors require exhaust systems compatible for 18mm bungs. "
Sedan skriver dom att de inte kan stoppa en map i den. Får man en map från mjukvaran i datorn?
" **PLEASE NOTE**
This Thundermax Auto Tune module must be installed on the motorcycle in order for a map to be downloaded. We are not able to Pre-Map this unit. You will receive a complimentary Dyno Coupon for a free dyno run. "
Du måste ha 18 mm anslutningar som sitter 3-4" från avgasporten på ditt avgas system. Original på nyare hojar är ju bara 12 mm anslutningar och dom kan sitta på andra ställen än de som Thundermax rekommenderar. Du kan beställa en box med färdig laddad grundmapp tala om vad du har gjort så får du den klar. Jag fick min levererad med en grundmapp på mina modifieringar och den fungerade klockrent.
http://www.zippersperformance.com/pdf/309-362%20T-MaxI-TUNING%20MANUAL%2005.20.2010_sm.pdf
sir.tooby
2015-05-08, 14:46
Du måste ha 18 mm anslutningar som sitter 3-4" från avgasporten på ditt avgas system. Original på nyare hojar är ju bara 12 mm anslutningar och dom kan sitta på andra ställen än de som Thundermax rekommenderar. Du kan beställa en box med färdig laddad grundmapp tala om vad du har gjort så får du den klar. Jag fick min levererad med en grundmapp på mina modifieringar och den fungerade klockrent.
Först en ursäkt till trådskaparen CC10. Det var inte min mening att sno din tråd.
Synd att sensorn inte stämmer, måste kolla lite mer på detta. Tack för länken till manualen. ska läsa på lite
I mitt program finns 523 bas mappar som uppdateras kontinuerligt att ladda upp för olika motorer och trim till alla h-d modeller, bara att välja den som passar bäst sen gör autotunern resten
Först en ursäkt till trådskaparen CC10. Det var inte min mening att sno din tråd.
Synd att sensorn inte stämmer, måste kolla lite mer på detta. Tack för länken till manualen. ska läsa på lite
De e ingen fara, blev ju intressant läsning i tråden iaf, väntar fortfarande på hojen så kan inte uttala mig om Power Vision
sir.tooby
2015-05-12, 19:25
De e ingen fara, blev ju intressant läsning i tråden iaf, väntar fortfarande på hojen så kan inte uttala mig om Power Vision
Tack!
Vad blir det för hojj?
Har inte bestämt vilken version jag går på men just nu lutar det åt Power Vision
sir.tooby
2015-05-16, 18:58
Jag har ju en Sportster 48 2014. Finns det pipor ut från toppen från tidigare Sportstrar som passar på min och som har 18mm sensor?
Det finns andra system som har 18mm anslutningar i rören. Är du säker på att du inte har 18mm på dina orginalrör. Har för mig att det bara är de nyare touring och softail modellerna som har 12mm.
sir.tooby
2015-05-17, 16:46
Det finns andra system som har 18mm anslutningar i rören. Är du säker på att du inte har 18mm på dina orginalrör. Har för mig att det bara är de nyare touring och softail modellerna som har 12mm.
Säker....nej inte det minsta. 😃
Läste det någonstans men jag får nog kolla. Vilken del är 22mm resp 18 mm. Är det gängan.
Gängan på sonden är 18mm utvändigt så svetsmuffen ligger runt 23mm utvändigt
sir.tooby
2015-05-17, 19:30
Gängan på sonden är 18mm utvändigt så svetsmuffen ligger runt 23mm utvändigt
Tackar. Tror att den som sitter på min är mindre. Ska försöka mäta. Har letat vidare och det verkar skilja på 2014 och något med längd samt placering på grund av ABS. Därför ska man inte kunna byta sådär rakt av...
Funderar lite på om man ta upp nytt hål för 18 mm sensorn och plugga original sensorn, exempelvis något lock med gänga.
[QUOTE=sir.tooby;106408]Tack!
Vad blir det för hojj?
Det blir en Breakout
finns pluggar till 12mm att köpa Bikeline har sådana
sir.tooby
2015-05-18, 10:14
finns pluggar till 12mm att köpa Bikeline har sådana
Då ska jag kolla detta. Tack
[QUOTE=sir.tooby;106408]Tack!
Vad blir det för hojj?
Det blir en Breakout
De är riktigt snygga, lycka till.
sir.tooby
2015-08-20, 11:55
Hej igen!
De blev en Screaming Eagle Super Tuner då den som skall köra den på rullande landsväg känner sig mest hemma på den.
Bytte luftburk till en från Hammerperfomance och uppdaterade insprutningen med bas mappen från SE för öppet filter och avgas. Går mjukare och svarar bättre på gas. Nu väntar bara mappning på rullande landsväg.