handdator

Visa fullständig version : Avgaspackning. Flat eller konisk?

Hardrockhair
2015-03-12, 13:17
Som rubriken lyder. Hur vet jag vilken jag ska använda? Gäller en sportster 1200 årsmodell 03. Har nya paughco rör om det har någon betydelse?

mellqvist
2015-03-12, 17:16
Funderade själv på detta idag innan jag for till bikeline för att köpa nya packningar, valde de flata då det avgassystem jag ska montera har använts med sådana på en annan hoj med bra resultat.

Här är lite läsning; http://www.bigboyzheadporting.com/showthread.php?t=89

Har själv knölat med de koniska och de är lite knepiga att få i korrekt.

Hardrockhair
2015-03-12, 17:46
Hade koniska liggandes, men precis som du säger så är dom riktigt svåra att få i ordentligt. Kanske skulle testa med dom flata istället. Tack för länken!

xrab00
2015-03-12, 18:24
Har köpt koniska från Bikeline 2 gånger nu. De skall ju vara till originalrören. De flata passar bland annat till vance o Hines och andra tillbehörsrör De är inte så lämpliga till originalrören.

Problemet bägge gångerna är att de koniska är en aning för stora och det är omöjligt att få i dem i avgasporten utan att de förstörs.

De går heller inte att slipa ner efterssom de är pressade av något slags rostfritt nät. det blir bara skit av dem... Undrar om Bikeline vet om det ? Jag har inte frågat ännu.

Martin
2015-03-12, 18:43
Precis det du beskriver xrab, fick jag uppleva idag när jag skruvade på mitt system! Nästa gång blir det flata för mig.

mellqvist
2015-03-12, 18:46
läste ett råd om att frysa de koniska innan montering, för att få dem att krympa något, men, tveksam till att det är tillräckligt, tycker det är så otroligt mycket som skiljer för att kunna få i dem korrekt..

xrab00
2015-03-12, 20:34
läste ett råd om att frysa de koniska innan montering, för att få dem att krympa något, men, tveksam till att det är tillräckligt, tycker det är så otroligt mycket som skiljer för att kunna få i dem korrekt..

Ett bra tips i alla fall thb; precis som när man monterar ett kullager i aluminium .Har gjort det flera gånger. Men inte tänkt på det i avgasfallet...

Hardrockhair
2015-03-13, 19:21
Hittade precis dessa! http://www.harleybutiken.com/produkt/Avgaspackning-koppar-set