handdator

Visa fullständig version : letar bakskärmsalternativ till softail



Kärregård
2015-03-12, 01:01
Hej på er!
Ny här på forumet, halloj
Jag letar efter en bakskärm för att ersätta orginal deuce skärm!
Har 180 sula på!

Har någon nåt på hyllan? :)
Mvh Marcus

Lars Nilsson
2015-03-12, 07:30
16409
så här ser min deuce ut

Coppia68
2015-03-12, 21:28
Tjena, har en skärm från fatboy -02.
Kanske passar ?

Lars Nilsson
2015-03-12, 22:10
Tjena, har en skärm från fatboy -02.
Kanske passar ?

Nej tyvärr inte.
Det får vara från de nyare med den breda bakskärmen då. Vet inte om fatboy men night train osv from 2007 passar.

Kärregård
2015-03-13, 16:43
Just nåt sånt som du har Lars hade varit perfekt:)

Lars Nilsson
2015-03-13, 21:07
Just nåt sånt som du har Lars hade varit perfekt:)

Min är en skärm från en Night train -07 med skärmstag från en softail custom från samma år.
Deuce skärmstag passar inte rakt över utan då behövs nya hål i skärmen samt att man böjer stagen en cm inåt.
Just det är lite riskabelt eftersom kromen lätt spricker då.
Min skärm kostade 1500 inkl frakt från tyskland (ebay).
Då ingick night train stag och lampor.
Men håller med dig att original Deuce bakskärm är asful.

slycke
2015-03-13, 21:39
Har man inte handen mitt i tummen så kan man ju köpa sig ett bra skärmämne och snida till. Då får man lite personlig stil samtidigt som det bli lite eget. Har man däremot en centrerad tumme så köper man något färdigt eller tar hjälp av någon kunnig lirare.

Lars Nilsson
2015-03-14, 11:43
Har man inte handen mitt i tummen så kan man ju köpa sig ett bra skärmämne och snida till. Då får man lite personlig stil samtidigt som det bli lite eget. Har man däremot en centrerad tumme så köper man något färdigt eller tar hjälp av någon kunnig lirare.

Men då blir det ju de här tråkiga vanliga bakskärmarna där du nästan bara kan kapa bakdelen så den passar din stil.
Jag gillar ankstjärten och att göra en sådan är inte så enkelt.
Sen vill iaf jag ha dit datorn på samma plats igen och då blir det ännu svårare att göra, tro mig jag har försökt.
De skärmarna där man kapar de inre skärmstagen och skruvar fast skärmen i yttre skärmstagshålen i ramen är säkert ok för många, dock inte mig.