handdator

Visa fullständig version : Service/garanti

Sportster81
2015-02-28, 21:29
Tjena alla!

Är stark spekulant på en 48 av årsmod -11. Hojen har gått lite drygt 400 mil men är inte servad sedan sommar -12 o då 160 mils servicen.
Den behöver ju mao servas o frågan är då om det är ok att göra det själv lr hos en firma som ej är aukt. Harley verkstad?? O då tänker jag på garantier/servicebok osv.
Erkänner att jag inte har en aning om hur Harleys garantier funkar tidsmässigt osv...

Tips o synpunkter mottages väldigt gärna så jag ngn jä**a gång hittar en hoj!thb;

Mvh

Kling
2015-02-28, 22:10
Det är ju bara två års garanti så bara serva själv :)

Sportster81
2015-03-02, 18:51
Det är ju bara två års garanti så bara serva själv :)

Ok, tack. Är det så enkelt menar du, tänker bla som orolig själ på tex stämpel i bok när det är så få mil. Lr är jag bara nojig då?frv;

CC10
2015-03-02, 19:09
Serva själv, Tror inte stämpel i boken spelar roll när du ska byta, skriv själv i serviceboken och spar kvitton på olja och filter.
Gäller självklart att du vet vad som ska göras vid de olika servicetillfällena.

Martin
2015-03-02, 19:42
Håller med tidigare, har du koll så serva själv. Annars väljer du en verkstad som du har förtroende för, många indy-shoppar har servat HD sedan begynnelsen och kan om inte bättre så åtminstone lika bra som en auktoriserad verkstad.

Sportster81
2015-03-02, 20:24
Vilken hoj jag än köper lämnar jag nog in vid intervallservice oavsett. Däremellan låter det som om det alltså är helt ok o göra själv även på nyare hojar:

Tack för svaren föressten, kanonforum för oss gröngölingar detta!thb;

Mvh