handdator

Visa fullständig version : Fråga:Gå mot brytarlöst typ Mallorey eller Magnet Joe Hunt/Morris



MrNightTrain
2015-02-25, 20:21
Hej Alla

Lyckats bängla dit stötstängerna efter många om å men , dock en fråga igen: om man inte vill åka me brytare vad är då nästa steg som skapar funktion , brytarlöst Mallory system eller nån magnet liknande Joe Hunt eller Morris ?

Som sagt är ute efter i den mån det går att man kan köra då man väl får "luft från frun å logistiken" å inte riskera å kicka höften av sig på garageuppfarten

Tacksam i vanlig ordning för inspel.

//MNT











16261

robbbull
2015-02-27, 10:31
Klart du ska ha en Joe Hunt på den därthb;Tyvärr kostar dom ju en slant men jävla fränt oså är det brytare o du kan laga o fixa utmed vägen om det strularvc;Sätter du på elektroniskt skit är det bara ringa bärgare o slänga skiten fall det börjar strula*smch*Det är bara trycka till med bestämd fot på kicken:D

- - - Uppdaterad - - -

16277

MrNightTrain
2015-03-01, 19:23
Thanx !
ok bra men är ändå lite fundersam då man googlat lite å titta på youtube, "whåt daa häck" äre som rent praktiskt e skillnaden , - liten tändspole, kodensator, å brytare från original äre bara batteritet å 50cm kabel känns som samma hårdvara ändå ? Frågan blir väl varför stoppa ner "7 gubbar" vid högerfoten då det funkar sisådär med original , således vad är det förbättrande tricket på sista raden ?

//Frågvis ; - )


Klart du ska ha en Joe Hunt på den därthb;Tyvärr kostar dom ju en slant men jävla fränt oså är det brytare o du kan laga o fixa utmed vägen om det strularvc;Sätter du på elektroniskt skit är det bara ringa bärgare o slänga skiten fall det börjar strula*smch*Det är bara trycka till med bestämd fot på kicken:D

- - - Uppdaterad - - -

16277

robbbull
2015-03-03, 07:40
Haha jooo det kostar o ligga på toppyp;För min del så vill jag komma bort från batteri o sladdar det blir en tåt från generatorn till lyset:DTröttnade totalt på all jävla el o data styrningar på min förra Harleypk;Vad det gäller kickandet så får man inte vela när man trampar till o att man trampar ner i botten o där löser kick drivningen ur så från botten läget kan den inte slå tillbaka!Sedan gäller det ju att tändningen är rätt inställd o har du original tändning så kan du ju ställa på lågtändning när du sparkar igång.Den hunten jag har är den på högtändning hela tiden så det gäller o sparka till med kraft o bestämdhet annars blir det en volt över styret:I:

MrNightTrain
2015-03-05, 17:57
Tackar Robbbulllför dina reflektioner/input i min frågeställning.

//MNT

robbbull
2015-03-05, 19:38
thb;

Ampe
2015-03-21, 15:25
Har en Morris magneto t salu

MrNightTrain
2015-04-30, 13:07
Har mailat dig Ampe

Ampe
2016-09-26, 14:52
Har mailat dig Ampe
Åfaan måste ja kolla om d någerlunda aktuellt