handdator

Visa fullständig version : GoPro videokamera?



emil.lofkvist
2011-02-19, 13:06
Är det någon har som har erfarenhet med GoPro kamera. Finns många olika varianter. Vilken ska man ha?
Vill kunna fästa kameran på flera olika ställen på hojen. GoPro HD Motorsport verkar vara den som det följer med flest fästen till. Stämmer det?

Hur blir det med vindbrus? Måste man köpa till någon separat mic för att det ska bli optimalt?

// Emil

Tommy Andersson
2011-02-19, 18:20
Satsa på en GoPro HD med hus... de kanske ingår till alla??
då är de vädertätade.
Mina polare som kör cross har det och de läggar ofta ut fina filmer.
Vindbruset dämpas men också motorljudet.

http://www.youtube.com/watch?v=1HfOQV2L72I

Ser fram mot att få se dina klipp här i forumet.

//Tommy

admin
2011-02-21, 10:13
Bra inlägg!

ETER242
2011-02-22, 08:45
Jag sysslar en del med fallskärmshoppning och där använder nästan alla GoPro när man vill filma i bra kvalité. Min erfarenhet är att det räcker med 720p/60bilder för att få tillräckligt schysst kvalité...om man inte ska filma professionellt då. Såg att även mythbusters använder sig av gopro... W;

Min MC-polare köpte sig en kamera nu i slutet av förra säsongen och filmade lite. Han fick med två typer av kamerahus, varav det ena brusade som fasen, men det andra blev riktigt bra. Vet inte om den här länken från FB funkar: http://www.facebook.com/video/video.php?v=435913367160&oid=104756739580432

ETER242
2011-02-22, 11:22
Jag sysslar en del med fallskärmshoppning och där använder nästan alla GoPro när man vill filma i bra kvalité. Min erfarenhet är att det räcker med 720p/60bilder för att få tillräckligt schysst kvalité...om man inte ska filma professionellt då. Såg att även mythbusters använder sig av gopro... W;

Min MC-polare köpte sig en kamera nu i slutet av förra säsongen och filmade lite. Han fick med två typer av kamerahus, varav det ena brusade som fasen, men det andra blev riktigt bra.

emil.lofkvist
2011-02-23, 20:39
Det blir nog att investera i en GoPro Motorsport HD med ett hjälmfäste till så att alla möjligheter finns. =).

emil.lofkvist
2011-03-04, 21:50
Nu är allt som behövs beställt från Amerikat. GoPro Motorsport med extra hjälmfäste, stativfäste och 12v laddare. =)

Vi får väl se om det dyker upp några fräna filmer när mc säsongen börjar rulla igång =).

admin
2011-03-05, 09:02
Lysande Emil! Nu har du ansvaret att filma och lägga ut massa bra alster i sommar :)

emil.lofkvist
2011-04-03, 01:11
Kameran med tillbehör kom på posten för någon vecka sedan. Idag ställde jag på Nightster och provade kameran. Här är ett litet smakprov från dagen:


http://www.youtube.com/watch?v=oSCEhYFra-o

Jason Brack
2011-04-03, 01:46
Fiifan, helt klart godkänd videokvalité and ljudupptagning, I likes!

LaDaille
2011-07-18, 15:55
Tjena emil

Hur gjorde du filmen?
Körde du 2 gånger??

Hagis
2011-07-18, 16:36
Jag har en kort film som jag klippte ihop just pga denna fråga, där det är filmat med både gopro och gopro hd. Men jag pallar inte skaffa youtube konto osv för att lägga upp den! Men skillnaden är grymt stor och vi har kört med hus och sugpropps fästet!

LaDaille
2011-07-18, 17:09
Gopro'n verkar vara en bra kamera, dock lite dyr.
Jag köpte nyss en billigare hos Kjell & Co.
Får se vad den duger till, hehe...

Hagis
2011-07-18, 19:57
LaDaille, tyvärr är det ju så att man får vad man betalar för! Kjell o co handlar jag inte på längre! Bra priser absolut, om man vill att grejerna ska hålla max 2 veckor! Jag ska lägga upp filmen jag nämnde, håller på o bråkar med Facebook så det tar lite tid...

Hagis
2011-07-18, 20:05
Jag gör ett försök!
Döm nu inte ut hunden pga filmens innehåll, det är skillnaden på dom olika kamrorna som är frågan! ;)

EDIT:
Båda kamrorna har "hus" och är fästa med sugproppen! Visiret på första halvan av filmen påverkar inte kvaliten på det sättet, vi pröva med HD kameran och den var åter igen lika mycket bättre som filmen visar!


http://www.facebook.com/video/video.php?v=148133385263699

LaDaille
2011-07-18, 23:02
LaDaille, tyvärr är det ju så att man får vad man betalar för! Kjell o co handlar jag inte på längre! Bra priser absolut, om man vill att grejerna ska hålla max 2 veckor! Jag ska lägga upp filmen jag nämnde, håller på o bråkar med Facebook så det tar lite tid...
Håller med helt o hållet.
Men får jag mersmak på filma från hojen m.m. så köper jag nog en Gopro eller nå't liknande.

Hagis
2011-07-19, 08:16
Helt rätt tänk där!

För er som har fastnat och söker program att redigera filmerna med, jag vet att många kör med det som följer med Windows, movie maker tror jag det heter? Och många filmer som gjorts i det programmet är väldigt bra! Sen finns Pinnacle och Sony Vegas om man vill ta det ett par steg längre.

admin
2011-07-19, 11:32
Hagis, ser ingen klipp?? Tagits bort från FB, står det....?

Hagis
2011-07-19, 14:32
Hagis, ser ingen klipp?? Tagits bort från FB, står det....?
hmmmm skumt för jag ser det?! Kan bero på att jag inte har delgett det för allmän beskådning! Lite paranoid gällande FB... ska försöka lösa det på något annat sätt!

Det går inte ladda upp filmer direkt från datorn va? hittar ingen sån funktion men tänkte om jag missat den!

EDIT:
Ser ni den nu då? För nu har jag tillåtit alla monster på hela FB att se den!

admin
2011-07-19, 14:44
Jag ser! allt ok! Nej, filmer måste länkas!

LaDaille
2011-07-21, 23:48
LaDaille, tyvärr är det ju så att man får vad man betalar för! Kjell o co handlar jag inte på längre! Bra priser absolut, om man vill att grejerna ska hålla max 2 veckor! Jag ska lägga upp filmen jag nämnde, håller på o bråkar med Facebook så det tar lite tid...

Jag måste tyvärr hålla med, igen.
Kameran från Kjell & Co är för f....n värdelös !!!
Bara brus, låter som det stormar, även runt 50 km/h.
Den har även svårt med exponeringen. Blir lätt alldeles för mörkt om den råka se lite himmel.
En skitkamera alltså.

Duger kanske under 20 km/h, kanske...
Eller som utfyllnad i soppåsen ;)

robbbull
2011-07-24, 15:06
Så där ja just hemkommen från media markt med en go pro:)

Orx
2011-07-24, 18:05
Faaaan va fint!! yp;