Visa fullständig version : Sidospeglar
Harley Custom
2015-02-15, 09:23
Som vanligt så ser man ju bara sina axlar i sidospeglarna och inget bak överhuvudtaget.Kollat runt lite men svårt att veta vilka som är " längre" bara genom bilder.Finns typ "adapter" men det ser sådär ut tycker jag,någon med förslag på nya? gärna svarta som funkar.
Det enda i mitt tycke som fungerar är styrändspeglar .Från Biltemas billiga till bättre kvalitet som Oberon..
Har Biltemas på mina hojar Det räcker med en Vänsterspegel man ser bra bakom hojen. :)
https://www.google.se/search?q=oberon+bar+end+mirrors&es_sm=93&biw=1093&bih=527&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=UlrgVP_hDOj-ywO3lIHQCA&sqi=2&ved=0CB8QsAQ
Jag tycker att man ser helt ok i originalspeglarna, på 48an är dom ju vända neråt så då hamnar inte axlarna i vägen
Så mitt tips är att vända på dom :)
16141
Harley Custom
2015-02-15, 10:13
Har funderat på att vända speglarna, men passar inte in på min custom med "rakt" styre,dem hör liksom till uppe,eller vad tycker ni? Har inte sett någon som min med speglarna nere.
Jag provade på min XR att vända speglarna, Ingen hit att se knäna i stället . LM; Men det skiljer kanske från hoj till hoj..
Harley Custom
2015-02-15, 10:39
Haha😂 ja man vet aldrig vad man för se😙
Jag hade dom vända även när jag hade rakt styre och tycker att det funkade men klart att jag ser bättre nu :)
Harley Custom
2015-02-15, 11:14
Tänker om det finns originallook svarta som är lite längre i armen, men det framgår ju inte alltid hur långa armarna är.Ser oxå ut ibland som det skiljer på armlängden på höger o vänster?
Harley Custom
2015-02-17, 15:58
För att avsluta mitt inlägg så blev det nya speglar från Bikeline med namn"Bologna"
Det blev riktigt bra med svarta sådana på min hoj! Hur blev det nu med sikten bakåt
undrar kanske ni? Den blev sÃ¥klart inte mycket bättre, men fan sÃ¥ mkt snyggareí ½í¸œ
Haha att hojen är snygg är ju huvudsaken! :)
doolycheck
2015-02-18, 19:15
Jag kidnappar tråden.
Ska köpa styrändsspeglar och blir fan inte riktigt klok på måttet
är det 1" eller 7/8" som gäller???
Biltemas blev inge snyggt.
Oberon är bra kvalitet och snygga och Liiite dyrare .
Jag köper dem när mina Biltema är utslitna . Biltemas funkar bra i alla fall. Styret är ju 1 tum utvändigt Så det borde vara det man går efter. Biltemas speglar är avsedda för 7/8 Så jag lägger emellan lite tunn plåt eller liknand så att expanderbulten klämmer ordentligt.
Har väl sagt det tidigare,Du behöver bara använda en Vänsterspegel när det gäller styrändspeglar man ser tillräckligt bakåt. Det blir rent och snyggt också.
doolycheck
2015-02-18, 19:37
Aha! men biltemas fick jag att fästa ordentligt utan plåt =)
Men en plåt var ett bra tips.. då vågar jag chansa, lite mental blockering där ett tag tror jag.