Vtwin88
2015-02-11, 22:59
Hej!
Har idag satt ihop de sista delarna efter att 1200 konventerat min sportster.
Har monterat ett komplett kitt med 9,5 Komp Wiseco kolvar. Org toppar, Luft och buller.
Har 48 Lågfart munstycke och 200 Huvudmunstycke. Dessa munstycken satt i redan när den var på 883cc.
Den skulle då vara dynojettad. Är inte det lite väl stort? Den har gått något fett men bra med dessa tidigare.
Men borde väll räcka gott till 1200 konventeringen?
Men nu till huvudfrågan, Behöver jag ändra tändningen när kompressionen är förhållandevis låg jämfört med många andra satser?
Och isåfall, vad är bästa och billigast möjliga lösningen? Har inga planer på att trimma vidare i nuläget.
Har idag satt ihop de sista delarna efter att 1200 konventerat min sportster.
Har monterat ett komplett kitt med 9,5 Komp Wiseco kolvar. Org toppar, Luft och buller.
Har 48 Lågfart munstycke och 200 Huvudmunstycke. Dessa munstycken satt i redan när den var på 883cc.
Den skulle då vara dynojettad. Är inte det lite väl stort? Den har gått något fett men bra med dessa tidigare.
Men borde väll räcka gott till 1200 konventeringen?
Men nu till huvudfrågan, Behöver jag ändra tändningen när kompressionen är förhållandevis låg jämfört med många andra satser?
Och isåfall, vad är bästa och billigast möjliga lösningen? Har inga planer på att trimma vidare i nuläget.