Visa fullständig version : Byte av styre
Tja!
Började lite lätt idag med att plocka ner det gamla styret. Fastnade när jag kom till kablarna under tanken, Hur gör jag här? Hur får jag loss kablarna ur kontakten?
16102
16104
Sen har jag inte riktigt koll på vilka kablar jag ska förlänga... fick dessa med när jag köpte förlängnings kittet.
16103
Nån som kan hjälpa mig att bli lite klokare?
Vill man inte krångla med kontakterna så förläng på lämpligt ställe mitt på kabeln i stället, en i taget så kan det knappast gå fel.
Frågan om vilka du skall förlänga förstår jag nog inte, själv förlänger jag om jag behöver, annars låter jag bli.
Det ligger ett gem i ena påsen. Det kan väl användas som verktyg att trycka ut kontakterna från kontaktstycket när du har delat på dem först. Sök på youtube efter instruktionsfilmer Det är enklast.
Henrik Forslund
2015-02-08, 18:41
Kontakten heter deutch connector. Kolla youtube. Inga problem.
Alla ska förlängas om det behövs, färgkodade efter original. I kontakten är varje stift numrerat skriv upp färg o nummer så blit det lätt o få ihop sen. Lycka till
—--------------
All comfort was sacrified for style
Tack alla! Jag hitta lite youtube filmer som visade hur jag ska få ur kablarna ur kontakten. Återkommer om jag behöver mer hjälp ������ postar bilder när det är klart!
Jag gjorde det precis på min 48.
Här är en bild på delarna som ska isär
16105
Ta en bild på hur kablarna sitter innan du plockar bort dom.
Hej!
Jag var nere idag i garaget och skulle kolla så allt fungera innan jag tejpar ihop alla kablar osv. men får inte vänster sida att fungera, blinkers, tutan och hel/halvljus. Högersidan fungerar som den ska. Har provat att rycka och dra i alla kablar för att kolla om det var något glapp någonstans men blev inge skillnad. Jag antecknade på ett papper innan jag kopplade bort alla sladdar. När motorcykeln larmar på så fungerar alla blinkers.
Någon som kan hjälpa mig hur jag ska felsöka? Måste väl vara så att jag koppla det fel? Finns det något annat som kan göra att det inte fungerar?
Tacksam för hjälp!
Tog 2 bilder på hur det ser ut nu.
1624116242
Är stiften ordentligt intryckts i kontakterna. Det ska höras ett litet klick
Det klickade! Provade att trycka ihop dem mer och dra och jucka på dem.
Kolla så stiften inte åkt ur när du pressat ihop kontakten, kan va en sån skitsak.
Okey, ska kolla det imorgon. Eftersom jag gjorde exakt likadant på den andra kontakten och den fungerar så känns detta lite frustrerande.
Ska påt imorgon kväll igen. Ingen som har eller vet hur jag kan få fram ett kopplingsschema för denna koppling?
Tackar för tipsen!
Jag har ju clymerboken, jag ska kika påt om jag inte kan lägga upp en bild....
16258
Edit: Du får nog ta på dom där colabottnarna om du ska se nåt..
Vi provar igen:
16259
Löste det ikväll, det är jag som kopplat fel.. Nu sitter styret på och tanklIften monterad.
Nu ska jag bara koppla i koppling, gasvajrar, bromslang, coilrelocation kit kommer på posten vilken dag som helst och sen försöka få till så kablarna ligger bra under tanken på ramens ovansida.
Tog lite bilder.1626316262