handdator

Visa fullständig version : Begriper inte hur dom tänkte;-/



Micke B
2011-07-12, 21:09
Är det bara jag som förbannar Harleys konstruktion på sidostödet? Att parkera i svagt sluttande nedförsbacke är totalt förkastligt. Begriper inte varför man snålar på en sådan grej på en så pass dyr hoj.

Noyen
2011-07-12, 21:32
Hmm,det har jag aldrig haft problem med på någon av de HD jag ägt,brukar lägga i ettan om de lutar.

Micke B
2011-07-12, 21:43
Lägger också i ettan, men jag har hört det från flera harleyägare. Är kanske gnällig, men höll på att lägga den i dag nar jag körde en sväng och glömde bort att peta i ettan. ;-/

IDI
2011-07-12, 23:00
Originalstödet har ju en låsning som gör att det inte går att fälla bakåt när man har tyngd på stödet. Är allt verkligen rätt monterat? Jag har aldrig upplevt något problem med att parkera i lite nerförslut. Hojen rullar bara fram någon/några centimeter och stannar när stödet låser.

indy 500
2011-07-12, 23:35
Gör som jag, luta den mot närmsta fjösvägg. (Gäller endast om du inte har koskräck)

Stefan
2011-07-13, 00:26
Originalstödet har ju en låsning som gör att det inte går att fälla bakåt när man har tyngd på stödet. Är allt verkligen rätt monterat? Jag har aldrig upplevt något problem med att parkera i lite nerförslut. Hojen rullar bara fram någon/några centimeter och stannar när stödet låser.

Samma med min, har aldrig haft några problem med det.

admin
2011-07-13, 01:50
Hade liknande problem, MEN det berodde på stödmodden jag gjorde efter sänkningen. Denna mod slipar ner klacken som går in i ramen. Kortade klack=glider lättare ur spåret.

indy 500
2011-07-13, 01:56
Fjösvägg= ingen klack!

Norrland
2011-07-13, 07:19
JO vad jag förstår så åker du Roadking! thb;
Min fundering???
Sitter den lilla klacken som går in i fästet kvar eller har du tappat den(den sitter under muttern till stödet) har polare som tappat den och inte upptäckt det!ag;
Jag har då aldrig haft problem med den funktionen! som någon skrivit "den rullar bara några centimetrar" :)
Jag parkar i uppför o utförs och lutar det mycket så sparkar jag i ettan, har inga som helst bekymmer med lutning, så det känns som om det är något galet på din hojst;
Lycka till meddela oss om du hittar nåt fel :)

Janne
2011-07-13, 15:50
Samma med min, har aldrig haft några problem med det.

Heller aldrig haft några problem med det. TVärtom så tycker jag att Harleyns stöd är bättre än något annat stöd jag haft på japsarna.