handdator

Visa fullständig version : sadelfäste wlc



alex.johansson
2015-01-09, 02:23
hej. har lite funderingar kring det främre fästet för sadeln på lill-sidan.. det är alltså det u-fästet som sitter på ramen jag tänker på. det jag undrar över är om fästet är svetsat hela vägen runt eller om det är svetsat inne i u et mot ramröret? är svårt att se da ramen är pulverlackat.. anledningen till att jag undrar är att jag vill ta bort det fästet, men vill ogärna kapa det rakt av utan skulle kännas bättre om man enkelt kunde skära svetsen och plocka bort fästet om man skulle få för sig att göra den original igen.. ramen är orörd i övrigt så dumt att förstöra för mycket.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hasse diesel
2015-01-09, 09:51
Bilder gör allt så mycket lättare :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

alex.johansson
2015-01-09, 10:50
är på jobb 30mil hemifrån så det blir lite dryg att åka hem för att knäppa en bild.. tänkte att nån kanske har plockat det fästet på en wlc/wla redan.. en bild säger ju inte så mycket mer än vilket fäste det är..


Sent from my iPhone using Tapatalk

hasse diesel
2015-01-09, 14:15
Hej är det en original ram så är väl detaljerna slaglödda och inte svetsade alls ?

alex.johansson
2015-01-09, 16:46
ja det är ju klart dom är! ibland sover hjärnan lite mer än vanligt på mig! men är det någon som vet hurvida det finns nått bra sätt att få av det fästet eller är det bara att kapa och lägga undan bitarna?


Sent from my iPhone using Tapatalk