handdator

Visa fullständig version : Kör ni med draggin jeans ?



Noyen
2011-07-11, 21:49
Hejsan,har kollat lite på typ draggin jeans på sistone och det kan nog vara jäkligt skönt varma dagar.
Modeller med benfickor låter ju bra så man kan ha med sej grejer där istället för jackan,
Handelsboden har ju en s.k cargo modell :

http://www.handelsboden.com/draggin-cargos-p-1225-c-131.aspx

Men sen hade ju Shop BCR i Sunne dessa :

http://www.shopbcr.se/bikerjeans-rokker-black-jack-l34-p-236-c-264.aspx

Och de hade dessutom blixtlås på benfickorna,och det är väl nästan ett måste om
man inte ska tappa nåt.Betydligt dyrare än Handelsboden men kändes som högre kvalitet.

Är det nån av er här som kör med dessa brallor ?

indy 500
2011-07-11, 23:43
Varför inte handelsbodens longfilsingar i kevlar? Då kan du ha vicka jeans du vill. Made in australien 2000 pix, men kevlar slår allt! ( egen erfarenhet)

Noyen
2011-07-12, 08:00
Har inte hört talas om dessa,ska checka up dom,tack för tipset.

Hagis
2011-07-12, 09:06
Jag kör med Harley butikens MQ jeans. Dom enda jag kan rekommendera! Dom är heltäckande med kevlar i "fodret" medan alla andra jag sett bara är delvis täckta med kevlar! I testet som dom gjorde i England med dessa byxor Vs vanligt skinnställ så klarade sig skinnstället 9 sekunder och dessa brallor hela 14 sekunder! (samma test)
Kostade när jag köpte mina för 2 år sen 750 kr med 50% vinter rea!

jossi
2011-07-12, 10:56
Hej jag åker med Mo`cycle jeans som jag köpte hos ACE

MVH
Jossi

Vajtan
2011-07-12, 11:04
Lindstrands Fokker, jävligt sköna när det är varmt!

1607

kallblod
2011-07-12, 13:27
Har nyss införskaffat ett par Rokker. De är de absolut snyggaste kevlarbrallorna just nu tycker jag.
Att de också ligger i topp på säkerheten är ju en fin bonus.
Känner två andra som också kör med Rokker, och de är också supernöjda.

D-mann
2011-07-12, 15:39
Hade Draggin förut men kör nu med Held. Bytte mest för storlekens skull iofs, men tycker mina Held är schyssta.

Christer
2011-07-12, 20:06
Jag kör med Draggin. Är riktigt nöjd. Kan rekommenderas.

Vajtan
2011-07-14, 00:21
Lindstrands Fokker, jävligt sköna när det är varmt!

1607

Uppdaterade mitt Kevlar-jeansinnehav idag, blev ett par Held Ractor, riktigt sköna byxor, och snygga!

1627

Bikebandit
2011-07-14, 00:29
När jag kör är det i skinn eller Levis och en bön vic;

oggy69
2011-07-14, 20:20
KALLBLOD vad fick du ge för dina Rokker och vilken moddel har du....

Macke
2011-07-15, 20:02
Har nyss införskaffat ett par Rokker. De är de absolut snyggaste kevlarbrallorna just nu tycker jag.
Att de också ligger i topp på säkerheten är ju en fin bonus.
Känner två andra som också kör med Rokker, och de är också supernöjda.

Jag har alltid kört med Draggin tills förra året. Men på MC mässan i år så köpte jag mig ett par Rokker (Svarta med benfickor) och det ångar jag mig inte. Det är nog dom skönaste byxorna jag har åkt i! Dom är dyra, men det är värt pengarna tycker jag!

Noyen
2011-07-15, 20:23
Ja verkar vara en bra kvalité på Rokker och det var samma modell som du har Macke som jag kollade på.Får nog åka och testa
brallorna framöver thb;

kallblod
2011-07-16, 09:18
Jag gav 3800 för mina Rokker Original med tillhörande knäskydd.
(3500 + 300)
Helt klart värt de slantarna.

oggy69
2011-07-16, 10:42
Ja Rokker är nog dom snyggaste Mc jeans jag har sett...

admin
2011-07-16, 16:29
När jag kör är det i skinn eller Levis och en bön vic;

Jeans, underställ (mot kyla) och en bön! :)

Macke
2011-07-16, 16:34
Jag gav 3800 för mina Rokker Original med tillhörande knäskydd.
(3500 + 300)
Helt klart värt de slantarna.

Dyra är dom som f*n, men det är helt klart värt pengarna. För dom är mycket skönare än draggin, även om dom är bra. Jag tycker att Draggin är varmare än Rokker, så jag använder mina på höstkanten. Rokker är inte alls varma trots att solen skiner från en klarblå himmel.

cybercount
2013-07-15, 19:08
Köpte dessa för varma dagar, mycket sköna och bra passform =)

http://www.hoodjeans.co.uk/

xbones
2013-07-15, 19:16
Rokker Rokkstarthb; Köpte dom förra året när Probike hade erbjudande. 3000kr och är jävligt grymma! Vindtäta och vattenavvisande. Dom är inte för varma för soliga dagar hellerthb;

cybercount
2013-07-15, 19:17
funderade på Rokker men tyckte 110 pund inkl frakt verkade bättre =) Har även helfodrade draggin c-evo för svalare dagar =)

Noyen
2013-07-16, 04:49
Har köpt ett par John Doe brallor så får man testa dessa.

FraGGion
2013-07-16, 07:57
Jepp, fina varma dagar är dom sköna, annars blir det skinnjeans.

Bikebandit
2013-07-16, 22:53
Nej..... Jag kör med John Doe Kamikaze jeans...

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Street%20Bobbing%20in%20Sweden/56a984ee-f846-482d-90ff-f83ba0ba4dcf_zps095b7877.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Street%20Bobbing%20in%20Sweden/56a984ee-f846-482d-90ff-f83ba0ba4dcf_zps095b7877.jpg.html)

Brandis
2013-07-17, 14:37
Denna säsongen har jag bara åkt i ett par John Doe Kamikaz jeans. I kyla, värme, torrt och vått.....Suveränt!
Hel kevlar, knäskydd om man vill och vattenavstötande.
Bättre pris än Rokker dessutom.
Sedan är ju smaken som baken....

http://shop.bikenord.se/john-doe-kamikaze-denim/133-0

//Brandis

Mathias_Froberg
2013-07-17, 15:31
Får man som gröngöling fråga om knä och höftskydd till jeansen.

Om man har försäkring som kräver skyddskläder krävs då, utöver materialet, att knä- och höftskydd sitter i Jeansen? Vilka konsekvenser kan det bli vid olika försäkringsfall beroende på om man inte uppfyller just det försäkringsvillkoret om skyddskläder?

Boba Fett
2013-07-17, 16:35
Får man som gröngöling fråga om knä och höftskydd till jeansen.





Om man har försäkring som kräver skyddskläder krävs då, utöver materialet, att knä- och höftskydd sitter i Jeansen? Vilka konsekvenser kan det bli vid olika försäkringsfall beroende på om man inte uppfyller just det försäkringsvillkoret om skyddskläder?

Jag tror att dom flesta bolagen kräver förstärkning på mc brallan och det har du med kevlar.jag har då inte hört några krav på höftskydd/knäskydd men det kanske är nåt nytt?

Sanniz
2013-07-17, 17:26
Får man som gröngöling fråga om knä och höftskydd till jeansen.

Om man har försäkring som kräver skyddskläder krävs då, utöver materialet, att knä- och höftskydd sitter i Jeansen? Vilka konsekvenser kan det bli vid olika försäkringsfall beroende på om man inte uppfyller just det försäkringsvillkoret om skyddskläder?

Det bästa är om du kollar vad som står som krav i just din försäkring, eftersom vissa lägger till extra villkor för att eventuellt få en billigare sådan med.
Är dina villkor godkänd mc utrustning (i detta fall kläder, skor och hjälm), så får du kolla om dina kläder uppfyller minimistandarden. Och har du maxat villkoren så måste du ha skydden också, för att räknas som godkänd (lika tufft som du skulle vara klädd inför en uppkörning). Dock är det bästa att fråga de du köper kläderna av, OM de är godkända som utrustning (vissa har ju faktiskt märkning).
Dock tror jag inte att de kan tvinga dej att köra fullt korrekt, men jag misstänker att det kan bli dyrt för dig OM olyckan är framme.

Noyen
2013-07-17, 18:58
Denna säsongen har jag bara åkt i ett par John Doe Kamikaz jeans. I kyla, värme, torrt och vått.....Suveränt!
Hel kevlar, knäskydd om man vill och vattenavstötande.
Bättre pris än Rokker dessutom.
Sedan är ju smaken som baken....

http://shop.bikenord.se/john-doe-kamikaze-denim/133-0
//Brandis


Ska bli intressant att köra med dessa brallorna.Beställde kanske en storlek för stor i midjan men
det är bra om det inte stramar,bara att dra med bältet.Man saknade inte skinn jeansen iaf thb;

http://shop.bikenord.se/john-doe-cargo-defense-svart-regular/130-0

Noyen
2013-12-26, 16:34
Kan väl summera det hela med att sen jag började åka med John Doe brallorna har jag inte använt skinnbrallorna nån gång faktiskt.
Det enda man kan ångra är att man inte köpt sådana brallor tidigare.

Forty8
2013-12-26, 17:05
Kör också John Doe Kamikaze. Funkat kanonbra hela säsongen. Det bästa är att dom är vindtäta också!
Sen gillar jag ju Rokker! Schyssta tvättar och grymma passformer, speciellt Red Salvage modellen. Men dom är sjuuuukt dyra!

xbones
2013-12-26, 18:43
Kör med Rokker Rebell! Funkar även varma dagar! Använder dom faktiskt även om jag inte kör thb;

hasse diesel
2013-12-26, 20:59
Hej var hittade du dem för 110 pund ?

funderade på Rokker men tyckte 110 pund inkl frakt verkade bättre =) Har även helfodrade draggin c-evo för svalare dagar =)

cybercount
2013-12-27, 16:18
Från mitt tidigare inlägg http://www.hoodjeans.co.uk/
Mycket nöjd med dem, bar dem 5 veckor i streck under mina resa till USA i sommras =)

hasse diesel
2013-12-27, 16:55
Ok tackGP;

Hardrockhair
2014-04-11, 20:21
Jag har ett par draggin helkevlar. Men tänkte skaffa några andra då dom nu är lite för stora. Någon som haft draggin o bytt märke? I så fall till vilka? Tycker draggin jeansen är bra men är lite tjocka o varma. Ska man köra på heltäckande kevlar eller enbart på "utsatta" ställen? Man vill ju ha ett par som skyddar men samtidigt vill man ju att dom skall kännas bra. Är ute efter vanlig jeans modell utan massa onödiga fickor och ganska "slimmad" passform...

Sedition
2014-04-11, 20:26
Jag har ett par draggin helkevlar. Men tänkte skaffa några andra då dom nu är lite för stora. Någon som haft draggin o bytt märke? I så fall till vilka? Tycker draggin jeansen är bra men är lite tjocka o varma. Ska man köra på heltäckande kevlar eller enbart på "utsatta" ställen? Man vill ju ha ett par som skyddar men samtidigt vill man ju att dom skall kännas bra. Är ute efter vanlig jeans modell utan massa onödiga fickor och ganska "slimmad" passform...

Kör med drayko drift. Tycker dom är jävligt sköna och lagom varma. Tyvärr inga knäskydd i dom men det kan man ju sy dit fickor för själv eller lämna bort dom för det om man vill ha det.


http://bit.ly/OQk0mR

Forty8
2014-04-11, 20:35
Kör med John Doe Kamikaze helkevlar med knäskydd, funkar kanon, men visst mitt i sommaren är dom varma. Annars är dom vindtäta och vattenavvisande vilket är bra. Hardrockhair...ska du ha riktigt schyssta så ska du ha Red Salvage från Rokker. Dom e helgrymma, dock rätt dyra.

Hardrockhair
2014-04-11, 20:51
Kör med drayko drift. Tycker dom är jävligt sköna och lagom varma. Tyvärr inga knäskydd i dom men det kan man ju sy dit fickor för själv eller lämna bort dom för det om man vill ha det.




http://bit.ly/OQk0mR

Dom såg bra ut. Har dock inte hört talas om dom innan. Är det helkevlar?



Kör med John Doe Kamikaze helkevlar med knäskydd, funkar kanon, men visst mitt i sommaren är dom varma. Annars är dom vindtäta och vattenavvisande vilket är bra. Hardrockhair...ska du ha riktigt schyssta så ska du ha Red Salvage från Rokker. Dom e helgrymma, dock rätt dyra.

Har funderat lite på Kamikaze faktiskt. Jo, red salvage kostar endel men som man säger, det kostar att ligga på topp :) Skämt åsido. kan man lägga pengar på hojen så ser jag ingen anledning att snåla på skyddsutrustning....

Sedition
2014-04-11, 22:38
Dom såg bra ut. Har dock inte hört talas om dom innan. Är det helkevlar?

Handelsboden säljer dom ifall du skulle vilja prova dom först eller bara klämma o känna lite :) fast dom är dyrare där förstås.

Nä dom är inte i helkevlar. Det är kevlar på dom utsatta ställena.

Hardrockhair
2014-05-02, 13:43
Blev att beställa john doe jeans idag. Det blir nog bra hoppas jag!

pao80
2014-05-02, 21:29
Kört med John doe's Kamikaze brallor hela förra säsongen, funkar kanon i alla väder. Sen så sitter dom riktigt bra och är sjukt snygg. Rekommenderar varmt.

Andy89
2014-05-02, 21:47
Kört med John doe's Kamikaze brallor hela förra säsongen, funkar kanon i alla väder. Sen så sitter dom riktigt bra och är sjukt snygg. Rekommenderar varmt.

Kan bara hålla med! Har ett par likadana och är väldigt nöjd med dom! :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Noyen
2014-05-03, 06:45
Har modellen med benfickor och tycker det är kanon brallor.Skönt att kunna ha plånbok,tlf och annat i benfickorna så är det med hela tiden.

Kling
2014-05-07, 19:59
Alla skriver om hur sköna och snygga jeansen är men har någon gått omkull med dom??

hasse diesel
2014-05-07, 20:13
http://youtu.be/2NkJxRzooxE
Alla skriver om hur sköna och snygga jeansen är men har någon gått omkull med dom??

Hardrockhair
2014-05-07, 20:30
http://www.youtube.com/watch?v=JvKEXO8bZqA

Kling
2014-05-07, 22:00
Testfilmer gjorda av dom som säljer prylarna finns det ju gott om och känns ju lika pålitligt som att man ska få vingar av redbull, vore mycket intressantare att höra om hur dom funkat på riktigt!

Innan jag köpte hd så körde jag sporthoj i 12 år och har kört omkull flera gånger men då alltid med skinnställ och oftast på bana så där vet man ju att det skyddar bra!

Klart att man inte gasar på samma sätt med en trött och blytung hd men det finns ju en massa idioter i trafiken så finns ju alltid en risk att man går i backen.

Anledningen till att jag är så nyfiken är att jag nyligen har köpt ett par drayko drift från draggin och vore ju kul om man kunde känna sig någorlunda trygg, jag gillar liksom min hud och har den gärna kvar.. :)

stroker49
2014-05-08, 10:58
Jag frågade efter skyddsjeans i LA häromdagen. De hade knappt hört talas om dem i USA! På Bartels HD i LA så sade de att jag var den tredje kunden som frågat på kort tid. Är detta något som för ovanlighetens skull hittats på utanför USA (Aus.)?

Kling
2014-05-08, 12:35
Jag frågade efter skyddsjeans i LA häromdagen. De hade knappt hört talas om dem i USA! På Bartels HD i LA så sade de att jag var den tredje kunden som frågat på kort tid. Är detta något som för ovanlighetens skull hittats på utanför USA (Aus.)?

Om du kollar på typ stuntfilmer så kör ju alltid killar runt på bakhjulet i shorts och t-shirt, jänkarna är helt enkel för coola för skydskläder..
Eller som mannen, myten, legenden Seth Enslow uttryckte det: "Bones heal and chicks dig scars" ro;

stroker49
2014-05-27, 06:57
Jag såg ett par John Doe och ett par Rokker igår på en affär. De två samt Draggin är väl de som är relativt dyra (bra), så det är kanske någon av dessa tre märken man skall ha?
Är Rokker de enda som sägs ha en del regnskydd?

GonZa
2014-05-27, 08:49
Jag kör med Held kevlarjeans och är väldigt nöjd med dessa/GonZa


Timeo Danaos Et Dona Ferentes

Noyen
2014-05-27, 12:29
Jag såg ett par John Doe och ett par Rokker igår på en affär. De två samt Draggin är väl de som är relativt dyra (bra), så det är kanske någon av dessa tre märken man skall ha?
Är Rokker de enda som sägs ha en del regnskydd?

Här kan du läsa mer om John Doe Cargo brallorna,har faktiskt övervägt en jacka också istället för skinnjackorna.

http://shop.ridejohndoe.com/se/kevlar-apperal/kevlar-cargo-regular/c-2001-regular-cargo-black.html

MisterMajjo
2014-05-27, 15:49
Är Rokker de enda som sägs ha en del regnskydd?

John Doe jeansen klarar också en del regn..
Nöjd med mina.. thb;

hunky
2014-05-27, 21:53
Jag kör med Draggin's långkalsong variant så kan jag har vilka jeans/byxor jag vill över. Fungerar fint!

Noyen
2014-07-31, 05:31
Måste bara skriva att John Doe brallorna är satans sköna att köra i thb;

B-Twin
2014-07-31, 06:59
Kär med flying eagles Ben Black bara för att inte va som alla andra, funkar kalas!

Roadkill
2015-02-07, 04:21
Kör med John Doe Kamikaze Jeans och har även deras hoodie. Är inte helt nöjd då det blir väldigt varmt. Ska nog se mig om efter annat märke.

Bifogar ett jämförelsetest mellan olika kevlarjeans. Klicka här (http://abload.de/img/test72rua.jpg) för att se bilden i verklig storlek.

http://abload.de/img/akgodc.jpg

xbones
2015-02-07, 07:56
Rokker Rebel ær vind och vattentæta. Andra Rokkermodeller ær vintæta o vattenavvisande. Sjælv kør jag med Rokkstar sen tre år tbx och ær jævligt nøjd :D

chrille64
2015-04-14, 12:24
ja kör med john doe, cargopants. är jävligt nöjd. inköpt på bikeline.

Sedition
2015-04-18, 19:09
Någon som har provat eller kör med byxor från superiorlayer? Som kan ge sin åsikt om hur dom är.

http://superiorlayer.com

Noyen
2015-05-30, 20:03
Hejsan,kan väl skriva att frugan var och köpte Lindstrands kevlar jeans hos Hanssons mc i
Nordby shoppingcenter utanför Strömstad/Svinesund och hon sa att otrevligare kvinnlig expedit som stod i
affären får man leta efter.Hon var inte det minsta serviceinriktad och ifrågasatte hela tiden om byxorna hon önskade prova
skulle passa eller inte.Vid frågor om byxornas design kom bara sura kommentarer tillbaka.

Hade hon inte velat ha brallorna så mycket hade hon skitit i detta och gått därifrån på direkten.

Caspher
2015-05-30, 21:50
Hejsan,kan väl skriva att frugan var och köpte Lindstrands kevlar jeans hos Hanssons mc i
Nordby shoppingcenter utanför Strömstad/Svinesund och hon sa att otrevligare kvinnlig expedit.........

Tack för info :-) Då vet man ju vart man inte ska åka och handla om det inte är nödvändigt.
Det finns ju andra ställen som kan det där med kundbemötande, och vill de inte uppföra sej så kan de stå där bakom disken och se sura ut!

stroker49
2015-05-31, 00:24
Förra året var jag i Los Angeles och besökte Bartels som är en stor HD affär. De hade aldrig hört talas om kevlarjeans. I veckan var jag där igen, och nu hade de!
Men bara HD original och de kostade 350 usd så jag skippade det, koper hellre något billigare märke eller något lika dyrt som då troligen är bättre. Annars köpte jag inget där, fransjackor och kromade örnar är inte min grej, även till halva priset.