handdator

Visa fullständig version : Återställa till orginal, sprängskiss ?



Hexfest
2014-11-05, 08:55
Tänkte fråga om någon har en sprängskiss eller något steg för steg facit som kan hjälpa mej när jag skall ta bort framflyttkit och återställa broms/vxl/pinnar till orginal. Allt ligger bara i en påse och detta är min första HD/MC så just nu så har jag inte så stor koll på allt. Har beställt verkstadshandbok men de var slut för tillfället och vill börja skruva nu, hojen är en 2000 FXD Dyna 1450 twin cam.
Skall flytta tillbaka då jag inte har längden på plussidan och sitter inte riktigt bra med framflyttat.

Lempa
2014-11-05, 09:11
Jag har verkstadshandboken till 02 Dyna, men kommer inte hem förrän på fredag! Ska kolla om det finns några sidor att skanna av? Pm'a mig din e-post.

TCKalle
2014-11-05, 09:45
Tror att du är mer hjälpt av reservdelskatalogen som innehåller sprängskisser på allt.

Adrenaline
2014-11-05, 16:32
Broms sidan går nog utan större krusiduller att lista ut hur det ska se ut genom att bara titta lite. Men frågan är hur seriös dom som monterat framflyttet varit. Har växelaxeln demonterats måste transen lös och då kan det nog vara bra med en "how to" ifall man inte är så mekaniskt bevandrad.

Hexfest
2014-11-06, 19:25
Broms sidan går nog utan större krusiduller att lista ut hur det ska se ut genom att bara titta lite. Men frågan är hur seriös dom som monterat framflyttet varit. Har växelaxeln demonterats måste transen lös och då kan det nog vara bra med en "how to" ifall man inte är så mekaniskt bevandrad.

Jag är lite försiktig av mej när jag meckar med saker som är nytt för mej... Men helt tappad är jag inte när det gäller mekbiten :) (har dock lyckats med att få ut 1300 hk ur en japs-6a, bil då visserligen:D). Menar du axeln som tittar ut från transkåpan sitter den kvar iaf.15700

Jonasbaggen
2014-11-06, 21:14
Hexfest: Bra jobbat med turbo 6:an.
Du får ihop det org mittmonterade kitet lätt, då axeln sitter kvar genom primären.
Skicka ett PM om du har funderingar.

Hexfest
2014-11-06, 21:23
Hexfest: Bra jobbat med turbo 6:an.
Du får ihop det org mittmonterade kitet lätt, då axeln sitter kvar genom primären.
Skicka ett PM om du har funderingar.

Tackar :)

Skall hälla ut påsen med delar i helgen och se om jag får ihop det...om tid ges vill säga. Känns tryggt man kan få hjälp härifrån iaf :)

hasse diesel
2014-11-06, 21:57
http://harleyforum.se/showthread.php?10708-Manualer-f%C3%B6r-alla Följ länken :)

Adrenaline
2014-11-06, 22:45
Ja precis den :) Ja men dåså. Harley är vuxen mecano så ja är rätt övertygad att du löser det utan handbok.