Visa fullständig version : Bättre väghållning på en Super glide -07
Erik Buhelt
2014-08-30, 09:42
Någon här som har erfarenhet av att förbättra väghållningen på en Super Glide? Min är en 07. Progressiva fjädrar i gaffel utan att sänka hojen. Dämpare bak, Tips på bra grejer som inte kostar hatt & skjorta och var jag får tag på prylarna.
Mvh / Erik
Jonasbaggen
2014-08-30, 19:44
Erik: Progressive susp. gör prima grejor som du är inne på. Satsa gärna på några av de bättre bakstötarna. Typ 440 eller de senare 444 modellerna. Kolla eBay så blir det skapliga priser.
Erik: Progressive susp. gör prima grejor som du är inne på. Satsa gärna på några av de bättre bakstötarna. Typ 440 eller de senare 444 modellerna. Kolla eBay så blir det skapliga priser.
Just den lilla modifieringen kommer att ske på min hoj också. Fick samma tips av dej (Jonas) tidigare i somras och har kollat upp detta lite. Verkar bra.
Men det får bli ett vinterjobb i mitt fall.
Nya stöttor bak alltså, och det blir Progressive Suspension.
Off topic:
Och nya bromsar framtill. Skivan är skev och originaloket är ju liksom inte nåt att ha. Brembo ska monteras.
Och styrlager. Vad det är gott med nya styrlager på hojar! Mitt har varit för hårt draget då förra ägaren försökt få bort klonket i gaffeln genom att dra åt lagret.
Då blir det ju som det blir..