handdator

Visa fullständig version : "Bh" till motorbågen??



Robban
2014-08-26, 15:58
Vet inte om jag drömt detta,men jag har för mej att jag sett en typ "bh" i skinnimitation som man kan trä över/klä in motorbågen med,som vindskydd/smutsavvisare???
Har försökt googla runt men hittar inget liknande,har nån av er på forumet sett nåt sånt??



//Robban

IDI
2014-08-26, 17:39
Harley har i sitt sortiment. Det finns även drös olika eftermarknadsprylar. Googla. "Soft Lowers Harley.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Roadking99
2014-08-26, 18:01
Harley har i sitt sortiment. Det finns även drös olika eftermarknadsprylar. Googla. "Soft Lowers Harley.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hej

Jeg har selv haft denne model af skinnanimation,i Oem Harley part.
Disse protecors gør et absolut godt job,men skinnanimationen er virkelig svære at få af og på.
Særligt hvis de er afmonteret og blevet kolde,så trækker skindet sig sammen.
Der er kommet en ny model fra Harley i en stof lignende model.
Stoffet ligner til en forveksling goretex.
Flere af deltagerne på Nordic Run,hvor jeg for nylig har været med havde disse.
De tages af og på ganske let.
Det er meget bedre kvalitet.

Mvh Lars

Vajtan
2014-08-26, 20:50
15493
Köpte mina i USA förra året, nylon. Funkar faktiskt helt ok, tar 20 sekunder att trä på. thb;

Svarten
2014-08-26, 21:34
Det var ett par sådana på blocket för någon vecka sedan. Men är det ingen risk att man påverkar kylningen på cyllarna.

Vajtan
2014-08-26, 21:51
Men är det ingen risk att man påverkar kylningen på cyllarna.

Har inte märkt nåt....ganska mycket "luft" mellan skydden, tror inte det är några probs. Dessutom är ju grejerna HD´s egna...:I:



http://www.harley-davidson.com/store/soft-lowers

Robban
2014-08-27, 10:26
Tackar,då vet jag vad det kallas iaf!!!



//Robban

Draken
2014-08-27, 11:02
På mina står/stod det att de inte fick vara monterade om det är varmare än 15 grader C. Min fru sydde in dem på insidan så att "läppen" med spännbandet fick en rakskuren profil uppifrån och ner och det blir på så vis en större öppning för kylningen. Nu så sätter jag på dem bara det regnar - oavsett temp! Dessutom är de bra på höst/vår för att skydda mot "kalla fötter."

Vajtan
2014-08-27, 19:12
På mina står/stod det att de inte fick vara monterade om det är varmare än 15 grader C. Min fru sydde in dem på insidan så att "läppen" med spännbandet fick en rakskuren profil uppifrån och ner och det blir på så vis en större öppning för kylningen. Nu så sätter jag på dem bara det regnar - oavsett temp! Dessutom är de bra på höst/vår för att skydda mot "kalla fötter."

Det där har jag inte sett på mina...men å andra sidan så står det inget om det på monteringsinstruktionen heller! :D

http://www.harley-davidson.com/app-content/service/isheets/-J05589.PDF

Draken
2014-08-28, 11:07
15503

Var tvungen att "sprätta upp" de hustrun sytt...

Jo, jag hade fel!

Skall vara 55 degrees Fehrenheit, dvs = +12,78 grader C. Enligt texten, så kan motorn överhettas å skadas om man kör i varmare temp än nämnda. Därav syddes delar av tyget in, å jag kan numera ha den på oavsett temp.

Vajtan
2014-08-28, 18:35
Där ser man! Får tänka på detta nästa gång dom åker på...