handdator

Visa fullständig version : John Doe mc kläder...

Sanniz
2014-08-22, 13:00
Vet att deras byxor har diskuterats flitigt i andra trådar. Och har själv spanat in deras svarta cargo byxa.
Gillade materialet, när jag kollade upp dom hos Johans Mc i Göteborg. Så det lutar nog åt ett par sådana
till nästa säsong.

http://www.mcweb.se/pub_images/original/JDC-4001_Cargo-Dam-Black_13523.jpg

Nu undrar jag om ni har erfarenhet av deras jackor och hoodies också.
Vet att svenska marknaden är liten för John Doe, men megastor i Tyskland. Så det kanske finns fler modeller
än de enda (av de två typerna, en av varje sort), som jag såg i butik.
Jag är ute efter en "tunnare" typ än den de hade i affären. Men gärna rätt tålig ändå för väder och vind.
Vad finns det för olika varianter och/eller måste man beställa dessa utomlands? Eventuellt kanske blinka med
återförsäljare här på hemmaplan...

Hade gärna velat hitta något liknande som denna hos John Doe.
Detta är en Revit Hillcrest Motorcycle Jacka.

http://lbm-shop.de/shop/bilder/produkte/gross/Revit-Textiljacke-Levante_1.jpg

Boba Fett
2014-08-22, 17:48
Jackan har jag. . för män givetvis :p Hur skön som helst...

Sanniz
2014-08-22, 18:13
Boba Fett... haha... det gör mig inget, får inte på de pyttesmå jackor som handlarna har för damer. För mycket axlar och bröst. ;)
Unisex eller herrmodell är det som gäller. :) Men gärna då med ett markerande midjebälte, så man får vara lite "tjejig" också. :D

Banditen01
2014-08-22, 19:11
Har själv en hoodie är hur nöjd som helst, när det är varmt ute kör jag bara den annars harley jacka över. Har skydd i o det märks knappt att man har dem. Såg häromdagen att Handelsboden hade kopierat, kanske ett billigare alternativ. Men som sagt hoodien är kanon, muddarna år riktigt bra kvalitet, en sak jag ser som positivt så de inte töjer sig efter ett tag. Värd varenda krona :-)

Noyen
2014-08-22, 19:51
Är också sugen på en John Doe jacka faktiskt.

Sanniz
2014-08-22, 20:05
Har själv en hoodie är hur nöjd som helst, när det är varmt ute kör jag bara den annars harley jacka över. Har skydd i o det märks knappt man har dem. Så iofs häromdagen att Handelsboden hade kopierat, kanske ett billigare alternativ. Men som sagt hoodien är kan, muddarna riktigt bra kvalitet är en sak jag ser som positivt så det inte töjer sig efter ett tag.

Jo, har jämfört bägge. Men John Doe verkar vara mer noggrant med kevlar skyddet... Även om Handelsboden har ok saker också.
Plus att de plaggen verkar vara lite mer tåliga mot väder och vind hos J D. Dock som killen sa, som jag pratade med; Byxorna håller vätan
borta längre än jackan. Men både jackan och hoodien skulle vara ok annars. :)

- - - Uppdaterad - - -

Är också sugen på en John Doe jacka faktiskt.

Mm, hade bara hoppats på något mer i alternativ av modell.

Boba Fett
2014-08-22, 20:16
15474
Är också sugen på en John Doe jacka faktiskt. Grym jacka du kommer inte och ångra dig !

Noyen
2014-08-22, 21:00
15475

Ja ser skön ut.Överlappningen fram funkar utan att det drar in när man åker ??

Boba Fett
2014-08-22, 21:55
15475

Ja ser skön ut.Överlappningen fram funkar utan att det drar in när man åker ?? Känner då inget..

Boba Fett
2014-08-22, 22:06
Boba Fett... haha... det gör mig inget, får inte på de pyttesmå jackor som handlarna har för damer. För mycket axlar och bröst. ;)
Unisex eller herrmodell är det som gäller. :) Men gärna då med ett markerande midjebälte, så man får vara lite "tjejig" också. :D Glömde säga att det finns ett snöre i insidan som man spänner på midjan. så det går och få *tjejig form* ;)

Sanniz
2014-08-23, 11:22
Glömde säga att det finns ett snöre i insidan som man spänner på midjan. så det går och få *tjejig form* ;)

Låter bra det... Tackar. :)

thb;

James.F
2014-08-23, 20:17
Kört med John Doe Hoodie ett bra tag, gillar den mycket.
Men i våras så kompletterade jag MC kollectionen med John Doe Softshell Jacka Hoodie, passar riktigt bra till göteborsvädret då den är både vind och vattentät. Riktigt go å åka med.

Sanniz
2014-08-24, 02:56
Kört med John Doe Hoodie ett bra tag, gillar den mycket.
Men i våras så kompletterade jag MC kollectionen med John Doe Softshell Jacka Hoodie, passar riktigt bra till göteborsvädret då den är både vind och vattentät. Riktigt go å åka med.

Låter lovande, speciellt som jag kör inom samma område. :)