Visa fullständig version : Problem med min fxr
zeb.lovehell
2014-08-10, 16:15
Hojen bara tvärdör när den står på tomgång testade att hålla den på 1500 i varv går en stund sen tvärdör den igen. men lyckas jag hålla igång den tills jag kör med den så är det inga problem.
NÃ¥gon som har en ide om vad det kan vara ?
Jonasbaggen
2014-08-11, 15:41
zeb: Låter förgasarrelaterat och smuts i lågfarts-/tomgångsdelen. Alternativt vacumläcka på insugsröret. Prova gör rent förgasaren noggrant och kolla att bränsletillförseln är ok.
zeb.lovehell
2014-08-11, 19:06
Ska testa det i morgon . tack för tipset
zeb.lovehell
2014-08-31, 15:48
Nu har jag varit ute o test kört ca 12 mil. jag börjar misstänka att det blir kortslutning i hojen . när man kör så efter ett tag blir det som om man skulle trycka in off knappen en stund o när den tänder till så smäller den som fan ur ljuddämparen. håller på så ca 1 mil. sen lägger det av o går hur bra som helst tills jag stänger av den. drar jag igång igen efter ca 10 min så är det likadant igen.
Jonasbaggen
2014-08-31, 16:46
zeb: Har du kollat tändningslåset för glapp och ev stoppknappen om du har en sådan?
zeb.lovehell
2014-08-31, 17:07
Har inte kollat tändningslåset än men ska ge mig på o kolla det.
zeb: Har du kollat tändningslåset för glapp och ev stoppknappen om du har en sådan?
Har inte kollat tändningslåset än men ska ge mig på o kolla det.
Vad var det för fel här? Idag betedde sig min Street Bob på liknande sätt: dog i en halvsekund, precis som om den inte fick bränsle och drog sedan igång som inget hade hänt. Detta upprepade sig 5-6 ggr och mest när man gasade på.
abelseth
2015-08-06, 22:22
Gremlin Bells? ;)
16989
Tror du det hjälper? í ½í¸€