wingman
2014-08-06, 09:19
Har bara haft min shovel 82:a i 1 månad och hunnit åka 250 mil hittills. Allt går bra och jag tycker verkligen om den. Har börjat fundera över en del egenheter, som jag visst kan leva med men skulle vilja veta om det är HD "standard" eller om man borde försöka göra något åt. En av de sakerna är friläge under gång... Finns det över huvud taget på denna 4-vxl låda?? Har försökt att lirka in det otaliga gånger men det är som förgjort. Kopplingshantaget har inget glapp och jag trycker in det helt när jag försöker. Man har ändå en känsla av att det finns antydan till att kopplingen inte är 100% frigjord när man tryckt in handtaget helt och det skulle ju kunna vara anledningen... Att drivningen ligger på lite.
Har också märkt när man sitter i kö och hojen blir i varmaste laget att allt fungerar klanderfritt utom just växellådan. Blir den för varm så kan växlarna fastna och man får jobba rätt rejält för att få i 1:an. Är detta HD"standard"?? Med tanke på allt hemskt jag hört om shovel innan jag köpte den här så är dessa små petitesser inget att bråka om. Jag vill bara lära mig hur jag skall hantera den gamla damen.. ;)
Har också märkt när man sitter i kö och hojen blir i varmaste laget att allt fungerar klanderfritt utom just växellådan. Blir den för varm så kan växlarna fastna och man får jobba rätt rejält för att få i 1:an. Är detta HD"standard"?? Med tanke på allt hemskt jag hört om shovel innan jag köpte den här så är dessa små petitesser inget att bråka om. Jag vill bara lära mig hur jag skall hantera den gamla damen.. ;)