handdator

Visa fullständig version : Har du "åkt fast" i år?



admin
2011-07-06, 17:56
Har du åkt fast i poliskontroll i år (2011) och fått böter och/eller ombesiktning?

Var, när, hur mycket. Buller, blinkers, regskylt, etc...

Niko
2011-07-06, 22:45
Fortkörning, 99 på 70-väg, så jag ska egentligen vara nöjd... 3.200 sura riksdaler.
Körde morsans gamla sura Audi där man inte märker hur fort det går, den bullrar lika mycket i alla hastigheter.
Det sjuka är att jag typ ALDRIG kör för fort! rnt;

Fast det var ju inte med hojen iofs...
Sorry för off topic.

MC-konsult
2011-07-08, 08:54
1580

1500 spänn för avsaknad av nummerskylt, dock ej ombesiktning. Mycket trevlig polis faktiskt, dock benhård.

Orx
2011-07-09, 11:31
Jag vart stoppad igår, de klagade bara på att jag inte hade någon reflex å sa att jag egentligen skulle få besikta om hojjen.. men jag klarade mig med en varning den här gången.vc;

admin
2011-07-09, 17:33
Jag vart stoppad igår, de klagade bara på att jag inte hade någon reflex å sa att jag egentligen skulle få besikta om hojjen.. men jag klarade mig med en varning den här gången.vc;

Se till att ha en reflex med dubbelhäftande med dig i fickan eller i hojens väska/fack (om man nu inte vill ha den monterad). Kommer Harry haffa och Bosse batong kan man alltid klistra på den i all hast :)

Orx
2011-07-09, 17:54
Se till att ha en reflex med dubbelhäftande med dig i fickan eller i hojens väska/fack (om man nu inte vill ha den monterad). Kommer Harry haffa och Bosse batong kan man alltid klistra på den i all hast :)

Hehe.. ja jag får fila på något liknande.

LaDaille
2011-07-11, 23:59
Hej
Jag funderar göra så här med reflexen.
Är det fult tycker ni? Reflexen är ju liten, 30x90 mm cirka, dock laglig.
Reflexen limmar jag fast på ett ett plattjärn som jag har svetsat på ett annat plattjärn.
Det blir ungefär som ett uppochnedvänt T.
T't skruvas sedan fast längst ned på stänkan med en bult underifrån och en fin kupolmutter utanpå stänkan.
Detta förutsätter förstås att ni "vågar" borra i hojen, hehe....

1605

Bikebandit
2011-07-14, 00:11
Hittills....nej ! ha; .... men har hört folk i mitt område prata om att bli stoppad och få böter och ombesiktning för att ha amerikansk storlek registreringsskyltar (7"x4") .. gör mig nervös trots aldrig haft det problemet på sju år .

indy 500
2011-07-14, 01:30
Inga bikers blir stoppade i Östersund så länge det inte står Outlaws eller Mongols på ryggen!

patrik151515
2011-08-11, 16:58
Jag blev 4 papp fattigare, men det är ju bara pengar. De hävdade att jag körde för fort, själv tyckte jag att jag körde aldeles lagomt fort.
Värre var att de tog körkortet för mig i en månad. Inte kul när man bor på landet och har 16 mil enkel resa till jobbet. Pinsamt också att vara medlem i en mc-klubb och vara utan körkort. Men mina klubbkamrater gav mig ett fint diplom att hänga på väggen, så nu är jag stolt medlem i vårt "Racing Team".

Poliserna gnällde dessutom på ljudet men jag vägrade erkänna att det lät för högt så det släppte dom. Dock 1:a på för liten skylt.
Stor idé att sätta en 1:a på flygande besiktning.

Lars Nilsson
2011-08-20, 11:35
Förutom buller så e min hoj löjligt laglig nu.
Pallar inte tjafsa om reflexer o skit.
Ljudet är numera HÖGT igen efter besiktning i går.

Andersson
2011-08-20, 19:02
Har knappt sett en polisbil i år, inte heller förra året , inte på de senaste 10 åren egentligen.
Och ändå kör jag 1000mil/år.

Hagis
2011-08-20, 21:14
Enligt statestiken så kommer alla registrerade medlemmar utan färger ha blivit kontrollerade i en blåskjontroll en enda gång dom närmsta 23 åren! Bär färger så är det tvärt om, 23 gånger på 1 år minst!

admin
2011-08-20, 21:38
blåskjontroll

HAHA:. tur du inte ska blås nu. Hade blivit tvärrött! hahah



Kolla nedan:

admin
2011-08-20, 21:39
http://www.youtube.com/watch?v=03OPcn80Uzs

Hagis
2011-08-20, 21:44
HAHA:. tur du inte ska blås nu. Hade blivit tvärrött! hahah



Kolla nedan:

hahaha ja vafan du övergav mig ju :)

Det är nog något sånt det lutar åt i kväll :D hahahahahahahahahaha

ddsn
2011-08-25, 20:02
Har blivit stoppad 1 gång i år - för nykterkontroll klockan 23.30 en torsdagskväll när det ösregnade och jag körde i hood-tröja (genomblöt, frusen med skyddsglasögon (de där djupa som snickare använder typ)). Hojen har Shorts Shots med Monster Baffles men fick passera utan problem. Var övertygad om att jag skulle få ombesiktning med tanke på hur tyst det blev när jag stängde av under kontrollen (och hur pass mycket mindre tyst det blev när jag startade igen) :)