handdator

Visa fullständig version : Larm



Peter B
2014-07-24, 22:53
Hej
Har en V-Rod 2004, inköpt i går :)
Förstår mig inte på larmet fullt ut, vet att jag avaktiverar det genom att trycka två ggr, problemet är att det slår till igen efter 30 sekunder vilket är jobbigt om man mekar eller tvättar mc:n. Hur gör jag för att lösa problemet?

tjocksteffo
2014-07-28, 09:39
Hej
Har en V-Rod 2004, inköpt i går :)
Förstår mig inte på larmet fullt ut, vet att jag avaktiverar det genom att trycka två ggr, problemet är att det slår till igen efter 30 sekunder vilket är jobbigt om man mekar eller tvättar mc:n. Hur gör jag för att lösa problemet?

Hej,
Ja visst är det ett mörker med det här larmet. Frugan har det nyare larmet på sin hoj med en dosa (FOB) utan knapp. Mycket smidigare! ....och inget fånigt *chirp* *chirp* på hennes heller....

Nåja, det du är ute efter är väl att sätta larmet i sk "transport-mode" och det görs genom att larma av hojen som vanligt-slå på tändningen-sedan håller du knappen intryckt på dosan ( blinkers blinkar 3 ggr) sedan slår du av tändningen - sedan håller du knappen intryckt på dosan igen ( blinkers blinkar 3ggr ) -klart! . Larmindikatorn i hastighetsmätarn blinkar och du kan inte starta hojen, men rörelsesensorn är avaktiverad och du kan flytta hojen.
När tvätten är klar är det bara att larma av igen och larma på som vanligt-då är larmet fullt aktiverat igen.

Peter B
2014-10-30, 19:35
Ursäkta sent svar, tack för hjälpen.