handdator

Visa fullständig version : Tre vänner, tre dagar och 960 km



Bikebandit
2014-07-23, 00:20
Troll, Coax och jag bestämde oss för att ta ett par dagar och köra, inget mål, bara köra och se vart vägen tar oss. Vi körde iväg söndag mitt på dagen och vi var hemma tisdag kväll. Däremellan körde vi 960 km landsvägar, skogsvägar och grusvägar genom Småland med två nätter camping ((allemansrätten)) Trevligt sällskap och fina vägar...behöver man mer ??

Bilder har jag naturligtvis haha! Jag hoppas länken till bildspelet fungerar thb;

Välkommen till bildspelet >>>>> http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/slideshow/Smaland%20Tour%202014 <<<<<


http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Smaland%20Tour%202014/10544398_1459016657686854_2194357294293137149_n_zp sbc816a53.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Smaland%20Tour%202014/DSC_1260_zpsc04cf098.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Smaland%20Tour%202014/DSC_1265_zps35d5f57e.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Smaland%20Tour%202014/DSC_1279_zps69901b21.jpg

slycke
2014-07-23, 07:01
Så jävla härlig tur...
Vacker natur och trevligt sällskap, vad behövs mer? Sanna ord....

racechopper
2014-07-23, 08:12
Såg trevligt ut och kul med resebilder :)

Coax
2014-07-23, 08:59
Blev ett grymt back to basics run! vc;

Sedition
2014-07-23, 09:20
Ser riktigt trevligt ut det där :)

Coax
2014-07-23, 10:45
Hur fan får du till dessa bilder med en satans mobilkamera???
Amazing!!

Boba Fett
2014-07-23, 10:53
Såg härligt ut :) Tack för visningen..

Caspher
2014-07-23, 12:18
Mc-livet när det är som bäst, planlöst åka, polarna, gott väder, upplevelserna :-)

Bikebandit
2014-07-23, 13:01
Det var så jävla bra..100% bättre än att köra 1000 km till en mc träffen med den enda avsikten att dricka så mycket öl som möjligt och sen köra hem igen..tråkigt som faaaan ! Jag är så glad att det fortfarande finns några folk som fortfarande tror på samma sätt på mc livet som jag och jag kunde dela denna upplevelse med dem..och på något sätt dela den med forumet :D
Synd att det finns inte fler personer här i forumet som är villiga att dela sin glädje med andra med en liten reseberättelse och bilder. Det tar lite extra tid men va fan..!

Forty8
2014-07-25, 09:49
Snyggt! thb; ser att ni besökte samma stenbrott som oss! Ballt ställe! Håller med dig, det är resan som är målet och inte själva slutmålet/destinationen i sig! Bara dricka sig full kan man ju göra hemma!

Bikebandit
2014-07-25, 13:03
thb;

Caspher
2014-07-25, 19:26
Bikebandit: så om Lena och jag vill ta en sydsverigesväng - hakar du på då?
Tälta, grilla åka osv.. D;

Troll
2014-07-25, 19:56
Bikebandit: så om Lena och jag vill ta en sydsverigesväng - hakar du på då?
Tälta, grilla åka osv.. D;

KLART SOM FAN VI HAKAR PÅ!
Men som vanligt måste det funka med jobb och familj men annars är jag åtminstone på och det skulle förvåna mig mycket om inte BB och Coax följer med thb;

Caspher
2014-07-25, 20:07
Låter ju lovande detta!!! Jag har två veckor kvar. På semestern alltså.
Kan delta närsomhelst under den perioden. Ev. utan gumma förvisso beroende på när.
Hon ska iväg med lill-ongen (20 år) till skåne (!) nåra dagar. Obestämt när, men det påverkar ju inte mina åkturer, så..som sagt, närhelst de närmaste tve veckorna..
Vore fan roligt att träffa lite bröder ;-)

slycke
2014-07-25, 20:09
Jag åker gärna med.
Svårt att hitta trevligare sällskap än dessa herrarthb;
Som sagt passar det med familj och arbete så är även jag på lite planlös åkning.

Caspher
2014-07-25, 20:37
Opiiiii!
Som jag ser det behöver vi se över "schemat" och försöka samköra det hela.
Hoppas verkligen att det går att få ihop det ;-)
Kan ni skanna av tillvaron så får vi stämma av sen.

/Peppe (Caspher)

Troll
2014-07-25, 20:42
Jag kommer befinna mig i Skruv på Måndag - Onsdag sen är jag hemma resten av veckan.
Börjar dock jobba nästa måndag alltså vecka 32 jobbar en vecka + måndag till onsdag vecka där på sen är det dags för Fyn festivalen.
Bäst är nog om ni bestämmer några dagar så hakar jag på de jag kan

Caspher
2014-07-25, 20:55
Jaha, hittills är en fungerande plan att vi åker iväg nu på ev. onsdag troligen torsdag alltså.
Och att tid för åkande/äventyrande finns ett antal dagar framåt (t.o.m. söndag c:a)
Ser fram emot vad Bikebandit säger.. spänningen stiger..propparna går..

Troll
2014-07-25, 20:56
Jag har sagt till BB att kolla denna tråd. Men han är på okänd ort med sin särbo och kommer först hem i morgon. Han kollar då

Caspher
2014-07-25, 21:33
Ok! Hoppas han har det gött!
Gjorde en liten planeringsgrej som hjälp för att hålla ordning.

Då är vi alltså Troll, Coax, Slycke, Bikebandit å jag

Jag kan: Hela vecka 31 och 32. Alltså 28 juli till 10 aug. Även nu i helgen 26 och 27 juli.
Troll kan:
Coax kan:
Slycke kan:
Bikebandit kan:

slycke
2014-07-25, 22:28
Hmmmm nä jag kan tyvärr inte.
Flyger med familjen till Turkiet imorgon em och kommer vara iväg två veckor.
Det är min semester för detta året.
Så om ni nu kommer iväg så ha det så underbart gött.

Caspher
2014-07-25, 23:01
Ahhhhh! Härligt! Synd med avseende på trippen, men jag gissar, och hoppas att du får det ä n n u
bättre där nere :)
Och ja, jag hoppas våra ideer går i lås - att det blir en runda!

Caspher
2014-07-25, 23:09
Du Slycke!! Glömde säga, fast du vet nog redan, du måste ta med dej Bullens Pilsnerkorv eller nåt.
Dom har VITLÖK i allting där borta! Vedervärdigt!! Bara glass och öl som inte kontamineras med detta otyg :D

Caspher
2014-07-25, 23:22
Såhär alltså i nuläget:

Jag kan: .......Hela vecka 31 och 32. Alltså 28 juli till 10 aug. Även nu i helgen 26 och 27 juli.
Troll kan:
Coax kan:
Slycke kan: ...dessvärre inte delta, pga semesterrersa till Turkiet.
Bikebandit kan:

slycke
2014-07-25, 23:22
Lugnt jag har bokat All Inclusive och kommer leva på deras inhemska öl Efes och sen ett avsteg mot mitt renlevnadsliv här hemma i Sverige då jag inte dricker någon sprit någonsin, där nere blir det Minttu till frukost och sedan varvar man Efes med gin o tonicscr;

Troll
2014-07-26, 05:50
Jag kollar med gumman och återkommer. Har en benägenhet att dubbelboka. :-)

Troll
2014-07-26, 07:03
Vi har pratat om det och nu under semestern har jag svårt att komma loss
Det får för min del bli lite senare
Men om det skulle vara så att ni är på väg ner till Skåne är jag gärna med en dags tur eller om ni bara är sugna på en kopp då är ni alltid välkomna.
Skickar mitt mobil nr i PM till dig Caspher
Tyvärr kommer livet i mellan wa;

Caspher
2014-07-26, 11:58
Jag har svarat på ditt pm.

Ja, det är inte alltid ledighet och annat räcker till.
Som jag tänkt mej, handlar det förmodligen om en övernattning under själva trippen och för min del, som ska hemåt, eventuellt en natt till.
Men jag är flexibel. Helt ok även med endast en dagstur. Vore kul att se lite av Skåne ihop med skånepågar.
Har bara uppehållt mej där 2 gånger. En gång på nån arena i Malmö på en konsert och en gång på camping nånstans på västkusten.

Avvaktar och ser vad som händer, hoppas det går att få till det. ;-)

Troll
2014-07-26, 13:43
Okej
Jag kan ta en dags tur antingen fredag eller lördag.
Så välkommen ner så löser vi säkert något

Coax
2014-07-26, 16:10
fan!
Jag har totalt missat detta!
Jag kan tyvärr inte.
men en helg innan vintern borde man väl kunna fixa!

Caspher
2014-07-26, 17:57
Troll:Ja, inte utan att jag är sugen på en sydrunda.
Om inte annat vore det ju kul att göra ett stopp hos en forummedlem. Och helst förstås åka lite tillsammans. Fikastoppen blir ju lite trevligare då.
Får se nu hur det utvecklar sej.

Caspher
2014-07-26, 18:06
fan!
Jag har totalt missat detta!
Jag kan tyvärr inte.
men en helg innan vintern borde man väl kunna fixa!

Hahaha! Ja, det vill till att upptäcka att folk planerar grejer åt en.
Lite synd ändå, att du är upptagen för det är ju som sagt var alltid kul att se sej om och träffa människor. För egen del är det bara planering i semesterperioden. Men vem vet, det kanske bär iväg neråt till hösten också. Fint där nere i Skåne ju.
Ha de ;-)

Troll
2014-07-26, 18:26
Troll:Ja, inte utan att jag är sugen på en sydrunda.
Om inte annat vore det ju kul att göra ett stopp hos en forummedlem. Och helst förstås åka lite tillsammans. Fikastoppen blir ju lite trevligare då.
Får se nu hur det utvecklar sej.

Du är välkommen
Alltid roligt att träffa nya människor klart vi kan åka tillsammans
Återkom när du vet mer

Bikebandit
2014-07-26, 21:05
Hej! Gläder mig att vår lilla road trip inspirerar pl; Sverige är ett vackert land med mil efter mil av fina vägar och man kan dra full nytta av den allemansrätten thb;

vecka 31 är jag ledig, men en dag måste jag ta en pit-stop och byt min bakdäck, vet inte vilken dag men blir innan fredag. Har ochså en vän från Tyskland som är på besök denna vecka och vill ochså köra rund skåne/Österlen etc så du är välkommen..

Fredag ​​eftermiddag, 1 augusti vi ska vara på väg till A-bombers träffen i Backamo, 20 km söder om Uddevalla, ska bli roligt vic;

Vecka 32 Vet inte..aldrig planera så långt i förväg, live for the day haha!...men tror jag kan leva som en luffare på hoj någon gång denna vecka en dag och en natt mitt i veckan . . . . . . MPD;

Caspher
2014-07-26, 21:11
Du är välkommen
Alltid roligt att träffa nya människor klart vi kan åka tillsammans
Återkom när du vet mer

Tackar! :)

En runda blir det. Jag kommer att åka solo nerigenom. Ingen av kompisarna har möjlighet att följa med.
Exakt hur och när får stå öppet lite till.
Tänker på varianter på hur det ska gå till.

En variant:
Åka i ottan på lördag, 3,5 timmar resväg. Träffa dej plus ev fler och hoja under dagen.
Campa nånstans och dra hemöver på söndag.

En annan:
Åka på fredag på dagen, se mej omkring, campa nånstans och träffa dej plus ev fler på lördag.

Eller så kan vi ju ses redan på fredag em/kväll lite och ljuga lite tillsammans.
Och så blir det åka på lördag.

Är det nån av dagarna fredag/lördag som passar bäst för din del?
Påverkar ju valet av dag. För min del är det vilket som, frugan är i Malmö och jag är maximalt ledig :cool:
Du kan väl ruska om några av dina polare och få dem med på turen ;-)

Hursom, vi kan väl resonera öppet här tills vidare, så blir det pm sen.
Kanske fler forumfolk blir intresserade menar jag.

Hoppas det inte blir samma åskväder som dundrade in här i eftermiddagsscr;

Bikebandit
2014-07-26, 21:13
*******

Caspher
2014-07-26, 21:56
*******

Back in business :D

Caspher
2014-07-26, 22:04
Hej! Gläder mig att vår lilla road trip inspirerar pl; Sverige är ett vackert land med mil efter mil av fina vägar och man kan dra full nytta av den allemansrätten thb;

vecka 31 är jag ledig, men en dag måste jag ta en pit-stop och byt min bakdäck, vet inte vilken dag men blir innan fredag. Har ochså en vän från Tyskland som är på besök denna vecka och vill ochså köra rund skåne/Österlen etc så du är välkommen..

Fredag ​​eftermiddag, 1 augusti vi ska vara på väg till A-bombers träffen i Backamo, 20 km söder om Uddevalla, ska bli roligt vic;

Vecka 32 Vet inte..aldrig planera så långt i förväg, live for the day haha!...men tror jag kan leva som en luffare på hoj någon gång denna vecka en dag och en natt mitt i veckan . . . . . . MPD;

Nu blir ju plötsligt läget lite annat. En runda INNNAN fredag med dej och din polare, följt av att träffa Troll på fredag.

Ja, jag skulle gärna vilja följa med dej och din kompis!
När har ni tänkt åka på österlenrundan? Vilken dag och när på dagen?
(för planering, behövs inte svar nu)
Jag kommer gärna ner till er om det är så att ni ska åka österlenrundan till veckan.

Caspher
2014-07-27, 00:13
Undra på att man blir sugen på att åka dit, hör nu här vad Carl von Linné sa då det begav sej;

"Alltså kan ett land av så förträffeligt klimat ej annat än vara det härligaste; ja det liknar så mycket Tyskland och Danmark, att man kunde säga, det havet liksom med våld skurit Skåne ifrån de södre länder och lagt det till Sverige."

Så uttrycker sig jubilaren Carl von Linné i samband med sin Skånska resa 1749. Och att Linné, var en herre med synnerligen god smak, visar han också prov på när han reser från Skåne morgonen den 2 augusti 1749 "lämnade Skåne med så mycken längtan, som vi med nöje besett detta land, vilket icke allenast ibland alla svenska är det behagligaste och mildaste, utan ock tävlar med de mesta i Europa".


Och sen säger han följande: (!)

"Alltså är oförnekligen intet land i Sverige att förlikna emot Skåne och intet i Europa, som det med rätta kan föresättas, då alla dess förmåner bliva vägde emot varandra".


Ja, vad ska man säga! Måste dit! thb;

Coax
2014-07-27, 10:21
Japps sverige är sjukt vackert!

Hojta till innan ni ska åka!
Kan jag så hakar jag på!

Bikebandit
2014-07-27, 12:24
@ Caspher...du har ett pm med min adress .. kom när du vill .. har ett extra sovrum för övernattning. tisdag onsdag ??

@Coax .. klart kan vi träffas, köra den gamla kustvägen till Falkenberg MPD;MPD;

Caspher
2014-07-27, 16:58
@Bikebandit:
Det skulle passa mej bra att åka på onsdag morgon. Då borde vi ju kunna hinna med en ordentlig sväng. Och hinner nog med att byta däck.

@Troll:
Vad tror du om att jag dyker upp på fredag?
Då skulle nog rundan innan vara avklarad.
Svårt - och onödigt kanske, att detaljplanera redan nu.
Om du nu inte kan komma loss förstås och haka på redan under trippen med de andra?? ;-)

Låter detta rimligt?

Ikväll är jag på en konsert så jag är nog inte så tillgänglig för kommunikation. Senare ikväll läser jag dock som vanligt vad som kommit in..

Caspher
2014-07-30, 03:11
Så. Läggdags! Övernattning hos Bikebandit.
Imorrn bär det iväg på en tripp på skånska östkusten, övernattning i bushen följt av ytterligare mil i det härliga Skåne.
Love it! ;-)

Coax
2014-07-30, 09:55
Ni får gärna kaffe om ni dyker förbi Halmstad.