handdator

Visa fullständig version : Att INTE glömma skivbromslåset, tips?



admin
2011-07-05, 22:45
De flesta av oss har gjort det eller varit jävl!gt nära. Skivbromslåset glömt i skivan!

Tänkte vi all kunde dela med oss hur DU gör för att INTE glömma ta av låset innan avfärd!

http://www.buellparts.net/images/products/firebolt-maintenance-parts-brake-disc-lock-reminder-cord.jpg

Axman
2011-07-05, 23:04
Främsta knepet jag har (men inte alltid följer) är att ALLTID sätta dit låset när jag lämnar hojen. Gör likadant med blinkers, blinkar alltid, även om det inte är andra i närheten bara så att jag har det i ryggmärgen.

erkagn
2011-07-05, 23:04
Jag har ett ABU-lås med inbygg larm. Det är bra att det varnar med larmet så jag inte kör iväg med det i. Det har räddat mig några gånger...

Hagis
2011-07-06, 09:20
jag har kört med sån där wire till tidigare hojar :) Sparat många kr vill jag lova

Niko
2011-07-06, 22:41
När jag åkte hoj med tändningsnyckel så hade jag en bit gummislang.
När jag körde trädde jag gummislangen över nyckeln till skivbromslåset, då hoppade den inte omkring och gjorde märken heller.
När jag låste skivbromslåset skiftade jag och trädde slangstumpen över tändningsnyckeln.
Försökte jag då starta hojen så fick man sig ju en påminnelse när man försökte köra ner slangen i tändningslåset...

valdemarsson
2011-07-06, 23:23
Tändningsnyckel med en bit gummislang över, funkar bra hittils.

islandstyle
2011-07-08, 10:01
Håller med "erkagn"... Lås med larm. Enda nackdelen med det är att det är typ lika stort och väger som en mindre stekpanna (gjutjärn)....