handdator

Visa fullständig version : Distanser bakre hjulaxel.



Hardrockhair
2014-07-15, 17:11
Någon som har några distanser liggandes som löser detta problem eller vet var jag kan hitta det? Axeln är 3/4", ramen en paughco. Har hört med flera ställen men ingen har något som passar. Hittar inte ens nått på paughcos sida??15279

Jonasbaggen
2014-07-15, 23:03
Hardrockhair : Det ser ut att saknas en kedje-/beltspännare som både styr upp glappet och som du justerar med. Om inte ramtillverkaren har något som funkar får du nog tillverka själv. En hylsa i rostfritt (3/4" invändigt hål och c:a 30mm utvändig samt 6mm djup) med styrklackar på som löper i det rektangulära spåret.

Hardrockhair
2014-07-16, 00:12
Jo, är nog som du skriver. Det skumma är att man kan köpa komplett axel kit från paughco men inte en där är det med något sådant. Någon som byggt på deras ramar?
Hittade samma fråga på ett annat forum o där var det någon som löst det på just det sättet du beskriver. Får väl snoka upp något ställe som kan svarva o fräsa lite.
15281

Jonasbaggen
2014-07-16, 00:53
Din bild visar precis vad jag menar. Vore ju enkelt om de gick att beställa inkl justeringsbultarna med låsmuttrar i rostfritt. En duktig svarvare med en fräsmaskin fixar det till dig.

Hardrockhair
2014-07-16, 01:04
Din bild visar precis vad jag menar. Vore ju enkelt om de gick att beställa inkl justeringsbultarna med låsmuttrar i rostfritt. En duktig svarvare med en fräsmaskin fixar det till dig.

Fick faktiskt precis svar från paughco. Så om det är någon annan som har tänkt bygga på deras sportster ramar så behöver man deras axel kit som heter 26K. Om man inte själv vill tillverka. Tack Jonasbaggen för svar thb;