handdator

Visa fullständig version : Lackskada/lacksläpp Fat Boy

Mange040
2014-07-06, 09:43
En snabb fråga om någon upplevt detta. Jag har efter en lång tur i Norge på ca 300 mil upptäckt att på framskärmen bakre kant, den som är mot motorn, har något skavt/repat lacken så det ser kasst ut. Det är förmodligen vajern mellan skärm och motor som är där. Hojen är ny 2013 och tycker att det inte borde inträffa. Det är likadant på baksidan av framgaffeln, position bakom framlyset, på höger sida så har lacken skavts bort av vajrarna. Totalt har hojen endast rullat ca 500 mil. Jag vet att vägarna är kurviga i Norge men jag ska väl kunna svänga med hojen. Ska höra med Probike på måndag men tänkte höra om någon som upplevt dessa problem?

Sedition
2014-07-06, 10:24
En snabb fråga om någon upplevt detta. Jag har efter en lång tur i Norge på ca 300 mil upptäckt att på framskärmen bakre kant, den som är mot motorn, har något skavt/repat lacken så det ser kasst ut. Det är förmodligen vajern mellan skärm och motor som är där. Hojen är ny 2013 och tycker att det inte borde inträffa. Det är likadant på baksidan av framgaffeln, position bakom framlyset, på höger sida så har lacken skavts bort av vajrarna. Totalt har hojen endast rullat ca 500 mil. Jag vet att vägarna är kurviga i Norge men jag ska väl kunna svänga med hojen. Ska höra med Probike på måndag men tänkte höra om någon som upplevt dessa problem?

Kan du inte lägga upp en bild?

Mange040
2014-07-06, 10:35
15222

Så här ser det ut..

Sedition
2014-07-06, 10:43
15222

Så här ser det ut..

Såg ju inte alls roligt ut på en ny hoj.
Skulle precis som du skrev tidigare åka tillbaka till säljaren och kräva att dom får fixa skadan på skärmen och kolla så vajern är dragen på ett korrekt sätt.

Mange040
2014-07-07, 16:39
För kännedom om fler råkar ut för detta beror det på kopplingsvajerns placering mellan ram och framskärm. Speciellt känsligt med matt lack. Det går som reklamation om man besöker sin säljare förutsatt hojen är ny och hela skärmen bytes. Enkelt åtgärdat med en "kattstrypare" (buntband) och fäst kopplingsvajern i ramen. Den är ej fäst så när den köps utan får göras i efterhand.