handdator

Visa fullständig version : Bikelines hydrauliska lyftare.



klangen
2014-07-03, 19:53
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av Bikelines Lyftare för Evo B/T 84-99 & XL Evo 86-90 komplett med hydraul för 250:-.
Min hoj har enligt tidigare ägares kvitto, en mild Crane Fireball cam. Lyftare är original och har gått ca: 4000 mil och som rasslar mer och mer.
Så snart är jag nog tvingad att byta lyftare.

stroker49
2014-07-03, 21:04
Vad är det för märke? Köp inget utan att det står något vettigt på förpackningen om det skall in i motor/växellåda eller annat viktigt.

Harley, S&S, Jims etcetera. Jag fattar inte att det går att sälja all skit som säljs (inte bara BL, i princip alla piraterna). Grejorna är billiga men om man bara lade till, säg 20%, på produktionskostnaden så skulle grejorna vara användbara.

minhoj
2014-07-04, 10:57
Hallåj
1: om det "rasslar mer och mer" tycker jag inte du ska köra mer, utan ta reda på om det verkligen är lyftarna eller nåt annat
2: om det är problem med lyftarna så gissar jag på att det är lagren och inte själva hydralerna. Lager byter du lätt själv, finns att köpa i satser till alla 4
3: dom lyfare du undrar över har jag inte provat utan jag satt i JIMS lyftare när jag bytte, inte direkt billigt men det rekomenderades att byta lyftare på dom första EVO modellerna (som var klenare) om man skulle byta kamaxel vilket jag gjorde för 10 år sen. Sen dess har allt rullat fint:

När jag bytte till EV27 kam, satt jag i JIMS lyftare och RIVERAS justerabara stötstänger (allt från Bikeline)
mitt tips är att sätta i justerabara stänger som går att montera utan att ta bort övre delen av motorn
allt blir mer lättmeckat då

Glenn
2014-07-05, 22:57
eller varför inte plocka isär lyftarna och rengöra dom?

stroker49
2014-07-06, 08:38
eller varför inte plocka isär lyftarna och rengöra dom?
Bra idé, och kolla silen i motorblocket så att den är ren och hel.

klangen
2014-07-06, 17:02
Jag tackar er alla för tips och idéer. Jag valde att ta bort tank och kåpa/vipparm för att kunna använda original stötstänger. Så nu står det stopp i väntan på en hylsa som jag har beställt, så att jag kan lossa lyftar husen. Så hur lyftarna mår återstår att se. Såg att Bikeline har en stats med nållager, är det möjligen någon som vet om riktiga grejor eller skräplager. Av priset att döma så så skulle det kunna vara bra grejor.
Fortsättning följer :-)

Jörgen Karlsson
2014-07-06, 19:12
Beställ motorgrejer från Karling eller Tassen eller ngn annan som har koll på kvalitén. Det är så kostsamma sekundärskador om såna här komponenter går ned sig och sprider spån i hela motorn. Om man ska köpa motordelar från Bikeline skulle jag hålla mig till märkesgrejor. Jims, S&S osv

stroker49
2014-07-06, 22:39
Beställ motorgrejer från Karling eller Tassen eller ngn annan som har koll på kvalitén. Det är så kostsamma sekundärskador om såna här komponenter går ned sig och sprider spån i hela motorn. Om man ska köpa motordelar från Bikeline skulle jag hålla mig till märkesgrejor. Jims, S&S osv

Exaktimente!
En bra handlare som kan hjälpa en är guld värd. Jag har haft mycket hjälp av Robban i Eskil, han säljer det mesta som alla andra. Men han säger "ok, du kan köpa detta av mig, men den där skiten är helt oanvändbar, jag rekommenderar detta" om man råkar beställa någon skit från AB Runda Bulten in Mongoliet.