handdator

Visa fullständig version : Startproblem FLHX -07



stefangranath
2014-06-30, 21:04
Min street glide startar inte. Hade problem för några veckor sedan, när jag skulle ut på en sväng. Den startade direkt, som vanligt, men dog efter ett par sekunder. Påbörjade felsökning. Startmotorn snurrade, soppapumpen surrar och gnista finns. Lika förbannat inte ett liv. Kollar alla säkringar. Alla verkade ok. Tog lös luftfilter, inga soppa kommer när jag kör på startmotorn. Den går på startgas. Efter ca 1 timmes frustration öppnar jag tanklocket, för att kolla så bensin finns. Mätaren visar3/4 tank, vilket stämmer. Trycker på startknappen och fanskapet startar!!!! Har nu gått problemfritt sedan dess. Misstänktevacuum i tanken eller dåligt batterii larmdosan. Ikväll när jag ska starta hojen är den död igen. Samma symptom. Öppnar tanklocket. Icke. Byter batteri i larm dosan. Icke. Stendöd. Startar till på lustgas. Vadkan det vara. Systemreläet? Powercommandern? Ideer mottages tacksamt.

stroker49
2014-06-30, 21:17
Det verkar ju som om den inte får bensin. Nu tycker jag allt nyare än Tillotson är modernt och krångligt så jag kan inte hjälpa dig mycket men någon annan kan kanske hjälpa till med felsökningen eller har du en bra manual? Kan man koppla loss bränsleledningen från spridaren och se om det kommer soppa i alla fall dit när soppa pumpen surrar. Så att det inte bara är surrar den gör.

stefangranath
2014-06-30, 21:39
Ska kolla upp systemreläet imorgon. Fick hjälp att mäta upp det förra gången. Av en polare som är fordonselektriker och över telefon. Han tyckte att nåt var knasigt, men den gången startade den ju plötsligt.

stefangranath
2014-07-03, 11:31
Felet åtgärdat. Efter att ha snackat med Kjell-Anders på Mectec så löste det sig. Det var en backventil i tanken som sitter där en soppakran brukar sitta. Tog lös soppaslangen under tanken (bajonettkoppling) och petade försiktigt med baksidan av en 5mm borr tills det kom soppa. KLART. vc;