handdator

Visa fullständig version : nu ska det bli 16 apes !:)



husfar
2014-06-18, 18:17
Tjenare ! jag ska då byta styre till 16 apes...har köpt ett kit på nätet där man ska få allt man behöver kablar styre etc. När det är framme vet jag inte men....då jag inte kan fixa detta själv så kollade jag med probike...dem sa att det tar en halv dag och att det kommer att kosta 4000-5000 kr för detta. Tycker det låter mycket men vad vet jag ? Jag tar med allt som behövs och dem ska alltså jobba halva dagen med min hoj/styre.

såhär ser det jag beställt ut...


2007-2013 Sportster (XL) (Note: Single Disc only)


•High-quality steel tubing with 3-1/2" on-center knurling
•Slotted and drilled for internal wiring
•Narrow Apes feature a narrow center/tapered design for a great new look on narrow glide front ends
•Sportster XL kits include ape hangers, single-disc black braided steel brake line, extended clutch cable, extended throttle cables and all necessary wiring
•Available in black finish
•Made in the U.S.A.


Är det ett rimligt pris eller ? Annars är det någon som vet någon bra verkstad som är aningen billigare i närheten av Helsingborg.. Eller någon som kan hjälpa mig att fixa det för en go Extra peng då såklart ? Vill gärna byta till detta styret i början av min semester som då börjar om 2 veckors tid :)

HippieDream
2014-06-18, 20:16
Vet folk som betalat det dubbla i exakt samma situation som du. Vad kostar en hantverkare i timmen? Knappast en tusenlapp. Montera grejer är knappast ett hantverk. Men dom vet ju att gemene man inte kan så de kan ju pungslå en totalt för det är ju att betala eller inget som gäller..

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

husfar
2014-06-18, 20:21
Det är så sant som du säger och det är väll bara så det är....Men känns lite som att man vill gärna få bytt styret och att det blir riktigt gjort. Men 4-5 tusen känns mycket...känns som att 2-3 tusen hade varit lagom för min del så dem andra tusenlapparna kunde gjort nytta åt annat håll . Men nu är det ju inte jag som bestämmer då jag inte själv kan fixa detta. Jag antar att jag får leta efter någon som kan hjälpa mig med detta privat för en go slant eller leta runt bland firmor som kanske är lite billigare :) Ahja vi får la se... vill iaf ha bytt det i början på semestern så man kan glida lugnt alla 3 veckor :)

Forty8
2014-06-18, 20:36
Det är så sant som du säger och det är väll bara så det är....Men känns lite som att man vill gärna få bytt styret och att det blir riktigt gjort. Men 4-5 tusen känns mycket...känns som att 2-3 tusen hade varit lagom för min del så dem andra tusenlapparna kunde gjort nytta åt annat håll . Men nu är det ju inte jag som bestämmer då jag inte själv kan fixa detta. Jag antar att jag får leta efter någon som kan hjälpa mig med detta privat för en go slant eller leta runt bland firmor som kanske är lite billigare :) Ahja vi får la se... vill iaf ha bytt det i början på semestern så man kan glida lugnt alla 3 veckor :)

Vad är det för kabelkit? Burly? Var har du köpt prylarna? För övrigt rena rama rånet med 4-5000 spänn! Jag reser en hel del i jobbet och är relativt regelbundet i dina krokar, om det är så att jag är där nere så kan jag hjälpa dig. Har bytt till aphäng med allt bad det innebär på min 48:a kablar, slangar förlängning och lödning etc. Det tar ett tag att byta styret, förlänga kablar, byta ut och justera kopplingsvajer och mekanism, byta bromsslang och lufta systemet etc. Jag kan väl kika på det och återkomma...

Du ska fan inte pröjsa Probike 5000 loppor i alla fall det kan jag säga!

Adrenaline
2014-06-18, 22:47
Det tar en stund att göra, jaa.. Så priset ligger nog kring dom pengarna om man lämnar in till ett vinstdrivande företag. Kolla vad en märkesbilverkstad tar i timmen så får du se att det nog inte alls är så farligt dyrt längre. Men självklart är det allra billigast att göra själv. Även om det tar en stund extra första gången.

Henrik Forslund
2014-06-18, 22:50
Styrbyte med allt så tar det nog 4-5 timmar även om man e proffs, sen att pb har timpeng på ca 1000kr får ju stå för dom. Bmw tar ca 1500...
Men vilken mc verkstad som helst kan nog hjälpa dig för ca 5-600kr/tim. Lycka till

husfar
2014-06-18, 22:59
Tjena Forty8. Ja jo jag har köpt kittet på ebay och hoppas få det strax men det kan ju ta ett tag också. Tyckte också det lät väldigt dyrt. Kan tänka mig att det är en del som skall göras när det gäller styret men jag ser att många har gjort det själva. Så det borde inte vara något som kostar 5000kulor iaf. Problemet är att jag varken har verktyg eller space för att mecka med hojen då jag delar ett litet garage med en polare i ett garagehus. Har en kompis som vill ta en check och se om han reder ut det då han verkar ha just plats och verktyg. Sen kan han ju mecka till skillnad från mig. Men vet inte om det är skillnad på Harley och andra märken vad gäller styre, då han inte är så van vid HDs. Men all hjälp uppskattas kan du tro, din 48a är grym föresten :)

- - - Uppdaterad - - -

Du har säkert rätt Henrik:) ska kolla med några andra firmor imorgon och se vad dem säger, om dem kan dra ner priset litta iaf..vill så gärna köra med styret på semestern ju :) men som sagt vi får se vad som händer ..först ska styret landa hos mig :)

Viglo
2014-06-19, 11:52
Jag har precis bytt till 16 tums apor på min Heritage och det var ett jävla jobb !!
jag är förvånad att de inte tar mer betalt på probike!
Men jag köpte iofs inget färdigt kit utan rev ned tank och förlängde kablarna hela vägen till kontaktstyckena, drog kablarna inuti styret och passade även på att montera värmehandtag samtidigt så det tog nog ca 7 timmar för mig men då drack jag öl och rökte några cigg under arbetets gång med ! :)
Men kolla ifall det finns någon här på forumet som kan hjälpa dig för en rimlig ersättning !

Löfgren
2014-07-01, 02:44
Jo då. Det tar ett tag men med hjälp av you tube fixar du det nog själv om du hittar någon stans att vara.

husfar
2014-07-01, 18:15
Har fått hjälp med detta nu ! Styret skall på nu nästa måndag 7/7 !:) tack ellesammans !