handdator

Visa fullständig version : Intressekoll på min Bobber.



ElMilagro.
2011-07-02, 10:02
Tänkte kolla om det finns något intresse för min Bobber. Det får körförbud om en vecka, ska försöka fixa det som är kvar. Vilket är nått så simpelt som en hasighetsmätare. Men på Bilprovningen i Jönköping så anser dom att en cyckeldator inte är tillräckligt pålitlig, trots att den är uppmätt med bil. Men jag har en orginalmätare liggandes, men får inte den att fungera. Så är jag även sugen på en hoj som tjejen kan åka med på. Finns bilder under min profil! Inga skambud tack!!

Ta kontakt via PM!




MvH Jonas.

Broder Dalton
2011-07-02, 11:05
Köp en KOSO-mätare o mickla dit Kostar 1300 ca (Kolla nätet)
Har monterat 7 st. Billig bra m rostfritt hus och kapslad sensor + har alla kontrollampor inbyggt
Helljus-blink, H/V, Oil, Neutral
Du får nog betydligt mer för hojen besiktad än obesiktad + slippar bli förolämpad m idiotskambud...

ElMilagro.
2011-07-02, 12:50
151915201521

Detta är vad jag har nu....men får inte ihop det mellan givaren och mätaren. Jag vet vilka stift det är som ska användas, men att löda ihop dom är omöjligt. Så det är väl någon annan kabel som fattas.

Draken
2011-07-02, 13:40
Jag tror (utan att veta/ha en aning om) att det fattas en kabel - från den du håller i handen och till mätarhuset. När man byter låda, eller liknande så måste/bör man sjustera mätarens utslag och då kopplar man "den" lilla enheten mellan dessa två kablar och sjusterar till den nya utväxlingen...

Kolla i verkstadshandboken så syns det tydligt.

På min förra 03: Softail så var det kontakt 65A till 65B (den som fattas) och som går till fartmätaren där slutänden heter 39B på denna kabel och kontakten på mätarhuset heter 39A. (det kan ju vara helt andra nummer till din hoj, men det bör se ungefär lika dant ut).

admin
2011-07-05, 08:14
Vilket är nått så simpelt som en hasighetsmätare. Men på Bilprovningen i Jönköping så anser dom att en cyckeldator inte är tillräckligt pålitlig, trots att den är uppmätt med bil.

Konstigt, det ska gå att besiktiga med cykelmätare.....

admin
2011-07-05, 08:23
Här har du kopplingschema på mätare!

http://i476.photobucket.com/albums/rr130/bosken_bobber/speedo_sporty.jpg

ElMilagro.
2011-07-05, 14:46
Tack admin o Draken!!

ElMilagro.
2011-07-06, 11:00
Konstigt, det ska gå att besiktiga med cykelmätare.....

Ja, det ska ju det. Men besiktningsmannen menade på att den saktar ner för dåligt när man bromsar in. Så han godkännde det inte. Så från och med lördag är det kör förbud!!! = ( Men ska ta tag i den riktiga hastighetsmätaren nu....För nu måste jag ju. Eller se om jag kan sälja hojjen utan att förlora för mycket pengar.

ElMilagro.
2012-11-06, 18:45
Lyfter denna tråd igen. Kom med ett bud gott folk.....

ElMilagro.
2013-08-30, 18:05
Lyfter tråden en andra gång! Fortfarande inte besiktigad, men nu med nyrenoverad förgasare. Allt finns för att få den igenom, förutom ljudämparna. Funkar fint, kört runt 50 mil i sommar. Kom med ett bud nu gott folk! Om några dagar lägger jag ut den på blocket. HF medlemmar har självklart bättre pris. Tänkte byta upp mig till något som även frugan kan åka med på. thb;

MvH

Jonas

mlundstrom
2013-08-30, 18:26
Tjena, fått några bud? Ser ju onekligen rätt ball ut :-)

ElMilagro.
2013-08-30, 18:58
Bara ett skambud, samt några som mest verkar nyfikna!

mlundstrom
2013-08-30, 19:09
Dum fråga kanske, men vad räknar du som skambud - är ju lite köparens marknad för tillfället...

ElMilagro.
2013-08-30, 19:39
Hade tänkt mig mellan 65-70 tusen.

Henrik Forslund
2013-08-30, 23:16
Marknaden är död, konservera skiten eller kör tills du dör :)

ElMilagro.
2013-08-30, 23:18
Marknaden är död, konservera skiten eller kör tills du dör :)

Hahahaha....ja det kanske är så illa! Jag gillar ju att köra den, så det är nog inga problem. ro;

stroker49
2013-08-31, 08:13
Har du belysning på cykelmätaren, det brukar annars vara det som fäller det.

admin
2013-08-31, 10:48
Inte för att jag personligen hade brytt mig, men den är nog lättare att sälja om den är besiktigad och körklar. Då kan ingen pruta pga av det iallafall. :)

Sedition
2013-08-31, 12:00
Inte för att jag personligen hade brytt mig, men den är nog lättare att sälja om den är besiktigad och körklar. Då kan ingen pruta pga av det iallafall. :)

Håller med på den fronten.
Alltid lättare om allt sånt är okej för då kan man provköra den ordentligt och köra hem den vid affär om man inte har tillgång till kärra eller skåpbil.
Sen så tycker jag personligen att det känns säkrare att köpa något som man vet har blivit godkänt på en besiktning även att det inte är någon garanti för att det inte finns några fel.

lang_
2014-03-19, 13:58
Tjena! Är hojjen fortfarande till salu ?