handdator

Visa fullständig version : Badlands load equalizer III, blinkar ändå snabbt?

pheur
2014-06-10, 14:25
Hej,

Har en Badlands load equializer III plug n play som en handlare skulle stoppa i när dom samtidigt bytte blinkers. Nu ringer dom och säger att dom inte får den att fungera, det blir tre normala blink och sedan full fart på dom.

Enligt installationsmanualen ska den ju i princip inte gå att montera fel? Men är det någon som direkt känner igen detta? Det är en Dyna 2011 och jag är säker på att jag har rätt modell av equalizern.

-+ ViKing +-
2014-06-10, 17:51
Jag har en Dyna Fat Bob 2010 där jag sjäv monterat en Badlands EQ3 samt LED blinkers. Fungerar utmärkt med enbart normal blinkhastighet oavsett antal blinkningar.

Om du liksom jag beställt modellen som du visserligen verkar har gjort med färdiga kontakter och dessutom till rätt modell så skall det vara foolproof sas, kontakterna passar rakt på originalet. Det finns iofs utföranden av Badlander som kräver eget påmeck av kabelskor osv där man har en teoretisk möjlighet att ställa till det om man har för bråttom.

Vet inte om du blir så hjälpt av mitt inlägg annat än att det torde fungera även på din, om allt är rätt anslutet och du har rätt modell av Badlander så kan man ju undra om det är din Badlander som det är fel på isf...

Såhär hade jag förslagsvis gjort i ditt läge:

1 Dubbelkolla Badlandern så att det är rätt modell?
2 Kontakterna och kabelanslutningarna mellan hojen och Badlandern ok?
3 Blinkerserna korrekt anslutna gällande + och - runtom (utgår ifrån att du har monterat LED eller annan typ med lägre last än originalet på nu?)?
4 Reklamera Badlander modulen och få en utbytes om allt ovan ok?

pheur
2014-06-10, 19:13
Hej,

1. Det är rätt modell (om inte hela modulen skulle vara felmärkt).
2. Det antar jag, den är testat att montera både en och två gånger och är ju så att säga plug n play.
3. Ja och ja.

Detta är vad handlaren gjorde:
Testade att montera dit (löda fast) en modul från Custom Chrome dom normalt använder (dom hade ingen tidigare erfarenhet av Badlands, konstigt). Men dom fick samma resultat: Tre normala och sedan snabbt blinkande.
Då testar han att sätta dit Badlands enheten (i serie antar jag då?) med den enhet han lödit fast och då fungerar det.

Detta är väldigt konstigt. Handlaren kan inte förklara det. Jag har pratat med Badlands i USA som inte kan förklara det, dom säljer tusentals enheter och menade på att dom aldrig har hört talas om detta om den fungerar som den ska och varför skulle det börja fungera när den får "mer motstånd" med hjälp av en annan enhet. Som i sin tur borde ha fungerat på egen hand också.

Hojjen ska jag hämta imorgon och den blinkar nu som den ska men jag är inte speciellt nöjd med att ha dubbla enheter som kan gå sönder på plats.

-+ ViKing +-
2014-06-10, 20:56
Intressant!

Skulle vara intressant att testa med att ansluta en annan modell av LED blinkersar runt om för att se vad som hände med bara ett av motstånden aktiverade.
Kan ju som jämförelse nämna att jag köpte ett par mkt simpla LED blinkers i micro utförande av okänt märke på ebay där kabeln bokstavligen var i samma tjocklek som en sytråd, kan inte tänka mig att utan att ha mätt upp de två, att dina LED skulle ha ett mindre motstånd så att TSM:en uppfattar det som om att en eller fler blinkers är ur funktion eller besitta en galet hög effekt än mina och för den sakens skull kräva ett "dubbelt" motstånd i vilken riktning i effektjämförelse mot mitt egna exempel om du förstår vad jag menar...

Många använder tex LED blinkersar av märket Kellerman på sina HD som bevisligen måste fungera som referens vid test.

OM det fungerar med andra LED blinkersar tillsammans med din Badlander vid test så är problemet där annars kan det ju bara vara Badlandern enligt uteslutningsmetoden.

Skulle det dessutom vara så att det är samma handlare som monterat (och tagit betalt gissar jag) och dessutom sålt antingen Badlandern och/eller blinkersarna så är det fullt rimligt att kräva att samma handlare ombesörjer testet med en annan modell av blinkersar eller göra själv o kräva pengar tillbaka....