handdator

Visa fullständig version : links



Bad omen
2011-07-01, 23:32
vart lägger alla klubbar upp sina fester eller har dom ingen gemensam sida ??

admin
2011-07-02, 09:45
Vi tar Hagis på detta. Han har nån idé om detta under "grupper". Varje klubb gör sin grupp, öppen eller privat, väljer man själv.

MEN, vi kan oxo göra "undergrupper" här i denna area. Men som sagt, låter Hagis styra upp detta.

Hagis
2011-07-02, 22:20
:) Ja varför inte under tråden med ett passande namn? "Körningar och träffar"
Jag förstår tanken men jag tror ändå att klubbarna även i framtiden vill hålla lite koll på vilka man bjuder! Att gå ut med en inbjudan kan innebära att det helt plötsligt står 500 bikers på parkeringen men man väntade sig 50!

Så tills vidare tror jag vi gör bäst i att låta dom klubbar som vill bjuda in folk i stor skala får använda sig av tråden! Det kommer en tid när klubbarna börjar utnyttja "Grupper" som öppna klubbsidor med information osv, men tills dess....

EDIT:
Men vi kan ju tex lägga upp 2 rubriker under "körningar och träffar" där vi separerar körningarna från träffar. Sen under Körningar kan man ju grotta herrejösses mycket och lägga upp dom olika länen för att förenkla för besökaren! Men det lämnar jag till Admin

admin
2011-07-06, 12:15
Men vi kan ju tex lägga upp 2 rubriker under "körningar och träffar" där vi separerar körningarna från träffar. Sen under Körningar kan man ju grotta herrejösses mycket och lägga upp dom olika länen för att förenkla för besökaren! Men det lämnar jag till Admin

Jag fixar undergrupperna!

admin
2011-07-06, 12:31
Såja, fixat. Två grupper. Körningar och Träffar. Har flyttat de "gamla" ämnena in till rätt avdelning. (tror jag)

Funderar på att vi kanske ska göra "reginonala" grupper under "Körningar", ex. Stockholm, Skåne, Göteborg etc? Då är det lätt att gå in och kolla vad som är på G i sin "hemmaort". Vad tycker ni?

Hagis
2011-07-06, 21:47
Såja, fixat. Två grupper. Körningar och Träffar. Har flyttat de "gamla" ämnena in till rätt avdelning. (tror jag)

Funderar på att vi kanske ska göra "reginonala" grupper under "Körningar", ex. Stockholm, Skåne, Göteborg etc? Då är det lätt att gå in och kolla vad som är på G i sin "hemmaort". Vad tycker ni?

Klockrent!
Ja gällande "regionala rubriker" så tycker jag att det är en bra ide! Precis som du säger "chefen" ;) så är det mycket lättare att hitta rätt!

Jag vet som sagt av erfarenhet hur mycket tid man kan lägga ner på ett forum om man så vill! Men samtidigt så behöver man överväga antal klick för att komma rätt jämte enkelheten att hitta rätt! Folk tröttnar om dom måste klicka 5 gånger för att komma till rätt ställe men samtidigt så blir det så mycket enklare att hitta det man söker! För hittar man inte det man söker så slutar man leta! Moment 22....

Men jag tycker att regionala rubriker helt klart behövs i denna fråga! :)

admin
2011-07-06, 21:50
ok! Hur regionala behöver vi vara??? Städer? Län, Kommuner, Söder, väster, Skåne, Lappland etc... Hjälp till med grupper!

Hagis
2011-07-06, 22:06
Tips/förslag!
Börja med att lägga ut en "Viktig" information om att folk får höra av sig med vilka Län dom vill ska finnas med och vart dom ligger! Sen skapar du bara rubriker så som "Svealand" "Norrland" osv.... Utifrån intresset så kommer folk själva påvisa att vi i "Stockholm" gärna vill finnas med under "Svealand". Tror inte man behöver lägga mer tid än så! Huvudrubrik och sen en under rubrik!

Men det är bara min åsikt :)