handdator

Visa fullständig version : Skärmstag..



Plenty11
2011-07-01, 19:21
Hej.
Jag ska byta bakskärm på min Nigt Train -06 och det innefattar att jag måste kapa av de skärmstag som är fastsvetsade i ramen för de är i vägen, den nya skärmen har inbyggda stag .
Jag undrar: Hur stabil blir org. skärmen när jag har kapat stagen, jag vill prova in den nya skärmen innan den ska lackas. Och under tiden som skärmen är på lackering så vill jag naturligtvis fortfarande kunna åka, alltså montera tillbaka org. skärmen.

admin
2011-07-01, 19:56
Harleys originalskärmar är jätteklena / tunna. 1mm typ. tåler inget och lätta att böja. Men jag fattar inte riktigt, hur ska du montera fast originalskämen efter stagkapningen? I de "nya" stagen som följer med den nya skärmen?

Plenty11
2011-07-01, 22:38
Ska förtydliga mig lite.
Eftersom min nya skärm har inbyggda stag så är de gjorda för att bulta i ramen, alltså de två främsta på var sida. När jag har passat in / kollat att den nya skärmen sitter som den ska så är de fast svetsade stagen (orginal) avkapade och det är lackering i nästa steg.
Min tanke va att de yttre stagen de som bara är bultade skulle kunna hålla uppe skärmen samt hålla för några turer.