Logga in

Visa fullständig version : 48 byggtråd Luleå

Wenna
2014-05-20, 15:25
Är som en liten snorunge dan före Julafton. Ingen tomtefeber men HDfebern börjar sätta in. Åker och hämtar hojen 2011 XL1200X 48:a imorgon.

Eftersom den är helt standard har jag redan lagt beställning på delar som väntas trilla in under veckan:

Svarta V&H Short Shots
Svart Super Gas Aircleaner
Svart Burly Slammer kit 10.5" bakdämpare (gaffelfjädrarna blir nog liggande)
Powercommander V och bänkning inbokad nästa vecka.
Flyttplatta för tändspole och tändning.
Korta röda Tändkablar
2.5" Tank Lyft
Svarta 14" Burly narrow glide med kabelkitt

Ville egentligen ha Wild 1 chubby outlawz men finns inte i lager någonstans.
Vill ha bakdämpare på hojen och då ser det inte riktigt rätt ut med fjädrad solosadel. Är det någon som har tips på en vanlig solosadel som är shysst. Velar lite på LaPera Bare Bones Diamond stitch.

Det här blir första ombyggnationen. Korta bakskärm, nya blinkers, sadel mm får komma allt eftersom sedan.

Tänkte även prova plasti dip på vissa mindre chromade detaljer som jag vill ha svarta. Tex ringen runt lyset.

Några ideer?

Lasse.S
2014-05-20, 15:30
Är som en liten snorunge dan före Julafton. Ingen tomtefeber men HDfebern börjar sätta in. Åker och hämtar hojen 2011 XL1200X 48:a imorgon.

Eftersom den är helt standard har jag redan lagt beställning på delar som väntas trilla in under veckan:

Svarta V&H Short Shots
Svart Super Gas Aircleaner
Svart Burly Slammer kit 10.5" bakdämpare (gaffelfjädrarna blir nog liggande)
Powercommander V och bänkning inbokad nästa vecka.
Flyttplatta för tändspole och tändning.
Korta röda Tändkablar
2.5" Tank Lyft
Svarta 14" Burly narrow glide med kabelkitt

Ville egentligen ha Wild 1 chubby outlawz men finns inte i lager någonstans.
Vill ha bakdämpare på hojen och då ser det inte riktigt rätt ut med fjädrad solosadel. Är det någon som har tips på en vanlig solosadel som är shysst. Velar lite på LaPera Bare Bones Diamond stitch.

Det här blir första ombyggnationen. Korta bakskärm, nya blinkers, sadel mm får komma allt eftersom sedan.

Tänkte även prova plasti dip på vissa mindre chromade detaljer som jag vill ha svarta. Tex ringen runt lyset.

Några ideer?
Avbeställ power comandern o köp SERT i ställen, du kommer inte att ångra dig, annars blir du lika lurad som hojen ;)

Wenna
2014-05-20, 15:35
Den är ju så satans dyr och HD verkstan här i stan mappar mest PC därav PC inköp.

mattinkba
2014-05-20, 16:20
Gå loss! Man behöver bara vinkelslip och borrmaskin!!

B-Twin
2014-05-20, 20:11

Några ideer?

Själv tog jag bort spiralerna till solositsen och gängade på små anslagsgummin istället, lägre och fjädrar hur skönt som helst ändå!

Kling
2014-05-20, 23:00
Grattis till bra val av hoj! vic;
Kör på leperas diamond, riktigt snygg!
Jag körde Rough Crafts grill, lyfte hojen rejält!
14932

Wenna
2014-05-21, 03:31
Vart köpte du Rough Crafts grejerna från?

Grattis till bra val av hoj! vic;
Kör på leperas diamond, riktigt snygg!
Jag körde Rough Crafts grill, lyfte hojen rejält!

Kling
2014-05-21, 15:46
Vart köpte du Rough Crafts grejerna från?

Direkt från Winston Yeh som bygger hojarna, man behövde bara ett paypal-konto så skickade han gallret.

Martin
2014-05-21, 15:49
Direkt från Winston Yeh som bygger hojarna, man behövde bara ett paypal-konto så skickade han gallret.

Och rough crafts gör ju också en jäkligt snygg sadel om man ändå ska beställa därifrån!

Lasse.S
2014-05-21, 16:26
Den är ju så satans dyr och HD verkstan här i stan mappar mest PC därav PC inköp.
Skall det bli bra så kostar det oftast ;)

Martin
2014-05-21, 16:33
Man blir ju lite nyfiken på vad den kostar?

Wenna
2014-05-22, 13:37
PC-V runt 3500:-
SERT runt 7500:-

PC-V:n är ju en bra tuner och då får hojen att gå fint med bra mappning, det enda jag hört är att eftersom PC:n måste sitta kvar på hojen brukar dom kunna gå sönder av vibrationer. Man får helt enkelt se till att montera den ordentligt på ett bra ställe.

Hur som helst så är hojen hemma nu efter streckkörning Luleå - Kumla - Sthlm - Luleå. :D

Nu är det bara invänta att delar börjar trilla in.....

14938

14939

Lasse.S
2014-05-22, 13:48
PC-V runt 3500:-
SERT runt 7500:-

PC-V:n är ju en bra tuner och då får hojen att gå fint med bra mappning, det enda jag hört är att eftersom PC:n måste sitta kvar på hojen brukar dom kunna gå sönder av vibrationer. Man får helt enkelt se till att montera den ordentligt på ett bra ställe.

Hur som helst så är hojen hemma nu efter streckkörning Luleå - Kumla - Sthlm - Luleå. :D

Nu är det bara invänta att delar börjar trilla in.....

14938

14939
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=sert&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xscreaming +eagle+super+tuner&_nkw=screaming+eagle+super+tuner&_sacat=0
Behöver inte bli så dyrt ;)
Vill du absolut ha power comander så välj Power vision som också skriver direkt i hojen cdi box, PC5 är skit Punkt

Wenna
2014-05-26, 17:32
Har inte fått alla delar ännu men monterade in en PC5:a idag, ska även byta filtret. Tänkte vänta till pipan kommit men det skiter jag i nu. Filtret åker på idag.

Installera PC5:an var relativt lätt, bara lite småpiller att dra alla kablar och koppla alla kontakter.

Enligt instruktionerna ska PC5:an monteras ovanpå batteriet men det blir så jäkla trångt där med dom extra kontakterna och kablarna. Den passar perfekt på framsidan av batteriet!

14966
14967

Wenna
2014-05-28, 14:46
Igår mappades hojen på bänk med Short Shotsen och Super gas. Går riktigt smutt och låter som en riktig HD nu.

Skruvade ända långt in på natten med hojen. Det var pilligare och mer jobb än jag räknade med att sätta aphängare och göra en Wire tuck med tanklyft. Flyttade även spole och tändningslås. Idag på morgon montera jag frambroms och luftade systemet samt skruvade dit Burly 10.5" bakdämparna.

Nu börjar hojen bli ganska klar, bara lite smådetaljer kvar som man kan ta lite allt eftersom!

Hojen vid midnatt:

14985

Hojen nu :)

14986

B-Twin
2014-05-28, 14:52
Är det tantens flyttkartonger som kom fram nu när hojjen åkte in i vardagsrummet? vc;

Wenna
2014-05-28, 16:05
Är det tantens flyttkartonger som kom fram nu när hojjen åkte in i vardagsrummet? vc;

Haha man kan tro det men det är plastmatta i elverkstan på mitt gamla jobb ;)

haer72
2014-05-28, 16:22
Igår mappades hojen på bänk med Short Shotsen och Super gas. Går riktigt smutt och låter som en riktig HD nu.

Skruvade ända långt in på natten med hojen. Det var pilligare och mer jobb än jag räknade med att sätta aphängare och göra en Wire tuck med tanklyft. Flyttade även spole och tändningslås. Idag på morgon montera jag frambroms och luftade systemet samt skruvade dit Burly 10.5" bakdämparna.

Nu börjar hojen bli ganska klar, bara lite smådetaljer kvar som man kan ta lite allt eftersom!

Hojen vid midnatt:

14985

Hojen nu :)

14986

Börjar se riktigt bra ut nu.thb;

Wenna
2014-05-28, 18:26
Här är förresten resultatet från bänkningen

14987

Forty8
2014-05-28, 22:18
Snyggt jobbat thb;

Har jag sett den innan? Verkar så sjukt bekant på nåt sätt :I:

Wenna
2014-05-29, 10:39
Snyggt jobbat thb;

Har jag sett den innan? Verkar så sjukt bekant på nåt sätt :I:

Hehe Forty8.... du är en källa till inspiration Banana

Wenna
2015-03-10, 21:37
En liten uppdatering och fråga om hjälp.

Monterat svart Headlight grill, svarta gaffelbälgar och en snygg liten oldschool backspegel. Även lappat dit ett par burly brand MX style fotpinnar som jag måste säga är sjukt bekväma.... och snygga ;) (Förmodligen en hjärnskada från att tävlat motocross hela livet)

16401

16402

Men jag tänkte nu ta och byta ut alla blinkers runtom hojen och eftersom de nya blinkerserna inte har inbyggd bakljus och bromsljus så blir det även ett bromsljus under skärmen.

16403

16404

Så nu till hjälpen.... ni som gjort detta på Forty Eight, kan ni förklara hur det funkar med bakljus/blinkers. Gissar att det sitter någon modul någonstans som sköter detta. Om jag byter ut blinkers bak till vanliga utan bromsljus. Kommer dom lysa när jag bromsar då? Vart hittar jag kablarna för bromsljus och baklyse? Gissar att jag måste dra detta från kablar innan själva modulen?

Wenna
2015-03-11, 12:42
Har en Clymer manual, men elschemat där visar att det finns olika modeller. Så jag hittade en websida där man kunde tyda infon från chassienumret och det visar sig att min hoj är en HDI och inte en DOM.

Enligt elschemat så kan jag då göra en ny bakre kabelstam som startar med kontakten 7B längst ner till höger och som kopplar in på kontakten nr 7 till vänster.

16406

Martin
2015-03-11, 15:11
DOM= domestic alltså sålda inom USA. HDI=HD International

Wenna
2015-03-11, 15:33
Tack Martin...... Det kopplade inte riktigt för mig förns jag läste om det :P

Jag har letat överallt men jag lyckas inte hitta en skiss på hela elsystemet/Kabelstammen. Någon som har?

Tänkte vara förberedd innan jag börjar riva så jag kan köpa det jag behöver...... annars får jag väl helt enkelt börja med att riva och sen åka och köpa det jag behöver.