handdator

Visa fullständig version : Larm v-rod 2006



Jederyd
2014-05-09, 17:19
Hejsan alla!
Har försökt letat efter liknande problem len hittar de inte, så postar ny!
Jag köpte en v-rod i helgen! Min första "hd"

Larmet är de prob med.
När jag larmar den så blinkar allt och när man rör vid den så blinkar den bara, den tjuter ej som jag vet att dom gör.
Han jag köpte den av använde aldrig larmet sa han. Och han hade rullat 4 mil sen han besikta den sist (2år)
Sedan.
Vad kan jag göra Med vänlig hälsning, Erik

B-Twin
2014-05-09, 17:39
Tjeniz!

Jag inbillar mig rätt kraftigt att den ska blinka lite (och kvittra till i sirenen) när man börjar rucka på hojen, som en varning typ, sen om man fortsätter så drar det igång helt å hållet.
Kan det va så simpelt att du inte har nån siren helt enkelt?

Jederyd
2014-05-09, 17:47
Jo men precis, fast när man börjar rucka ill hojen så blinkar den bara den kvittrar inte alls.
Vart kan man lokalisera sirenen?

Sedition
2014-05-09, 17:48
Hej o välkommen.

Antar att du har samma larm som jag har på min night train 2006.
När man larmar den så håller man ner larmknappen och den tjuter 2ggr och blinkar, när man larmar av så trycker man två ggr i snabb följd på dosan och den kvittrar till 1gång och blinkar. Lutar man hojen med larmet på så blinkar den och tjuter lite och sen lägger det av, aldrig testat att göra något mer efter det så vet inte om man kan få den att tjuta hela tiden.

Kan det inte bara vara så enkelt att sirenen är urkopplad? Så har kompisen på sin hoj, den blinkar bara när han larmar eller rör den.

Jederyd
2014-05-09, 18:01
Inte omöjligt läste på ett annat forum att siren normalt ligger under passagerare sitsen..
Ska kolla

Jederyd
2014-05-09, 19:00
Hittade inget konstigt =/