handdator

Visa fullständig version : Tips om "billigare priser"...

Sanniz
2014-05-04, 13:16
Mycket saker kommer ju från Kina...
Här kan du hitta saker till helt andra priser och många gånger även fraktfritt till Sverige.

För motorcyklar och bilar:

http://www.aliexpress.com/premium/category/200000408/18.html?g=y&needQuery=n&CatId=200000408&shipCountry=se

Bl.a. kan dessa fingerlösa handskar hittas med döskallar:

http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1324976281_1/Men-s-Motorcycle-Sheepskin-Leather-Fingerless-Half-Gloves-Skull-Black.jpg_220x220.jpg

Sedan kan ni givetvis hitta annat på sajten också:

http://www.aliexpress.com/

Adrenaline
2014-05-04, 17:23
Fingerlösa handskar??

Sanniz
2014-05-04, 17:54
Fingerlösa handskar??

Ja, de har ju inte täckt fingrarna direkt... Det heter så, om inte "farbror" hängt med i modesvängen...

Adrenaline
2014-05-04, 21:15
Om det nu är nått nytt i modevärlden, eller om man blir biker per automatik om man använder dom. Så avstår jag gladeligen båda delarna.. Det gör jag förvisso med döskallar och fransar med. Men det är ju iofs jag...

Beemusup
2014-05-04, 21:26
Om det nu är nått nytt i modevärlden, eller om man blir biker per automatik om man använder dom. Så avstår jag gladeligen båda delarna.. Det gör jag förvisso med döskallar och fransar med. Men det är ju iofs jag...

vic;

Sanniz
2014-05-04, 21:26

Är inte det en smaksak... fingrar eller ej... handskar eller ej... Du får köra som du vill.
Jag ville bara visa vad som kunde hittas bland allt.
Men nästa gång kan jag ju visa ett ryggskydd, om du föredrar det i stället.

Sedition
2014-05-04, 21:29

couldn't agree more.

Sanniz
2014-05-04, 21:34
Jisses... Här ville man bara ge ett tips.. Och genast kommer det in flum om vad man skall ha på sig eller ej för att vara biker.

Man kanske skall skita i att ge tips, enbart för att vissa verkar ha något emot det?

- - - Uppdaterad - - -

Hade samma personer googlat på länken, så hade de funnit en j-a massa prylar till hojar också, till en bråkdel av vad man betalar på hemmaplan (OM det ens finns här hemma)...

Adrenaline
2014-05-04, 21:38
Är inte det en smaksak... fingrar eller ej... handskar eller ej... Du får köra som du vill.
Jag ville bara visa vad som kunde hittas bland allt.
Men nästa gång kan jag ju visa ett ryggskydd, om du föredrar det i stället.

Nu använder jag inte varken ryggskydd eller reflexväst. Det är naturligtvis bra att ha, och dom som vill använda det är okej för mig. Jag tycker det känns gubbit, men det gör jag med elstart och ruta med iofs.
Men hittar du nått roligare, som tex guldpläterade ekrar eller dyl så är jag intresserad :)

Sanniz
2014-05-04, 22:10
Nu använder jag inte varken ryggskydd eller reflexväst. Det är naturligtvis bra att ha, och dom som vill använda det är okej för mig. Jag tycker det känns gubbit, men det gör jag med elstart och ruta med iofs.
Men hittar du nått roligare, som tex guldpläterade ekrar eller dyl så är jag intresserad :)

Gillar inte heller fransar och rutor... Men tyvärr är det svårt att ge någon smakråd, OM man inte ens vet smaken.
Vet att det finns en del retro liknande saker att hitta åtminstone till schysst peng, Om man gillar mer gammal look.

Till min hoj är det fortfarande svårt att hitta kul saker, som JAG gillar... :(

xbones
2014-05-04, 23:03
Om det nu är nått nytt i modevärlden, eller om man blir biker per automatik om man använder dom. Så avstår jag gladeligen båda delarna.. Det gör jag förvisso med döskallar och fransar med. Men det är ju iofs jag...thb;

Lars Nilsson
2014-05-05, 12:56
Fransar "uppfanns" av indianerna och gör så att vatten rinner ut från kläderna o ut i fransarna.
Ett slags regnskydd alltså som höll kläderna torrare.
Tycker iden e bra men utseendet är inget för mig.
Tack för länken Sanniz, det e alltid bra med nya sidor.
thb;

Hittade de här på sidan för 8 dollar inkl frakt....
Rätt jäkla billigt, men får köpa ett par o se hur kvalisorten är.
Kinaprodukter kan ju variera kraftigt i kvalite.
http://www.aliexpress.com/item/PRO-gloves-knight-gloves-all-racing-motorcycle-gloves-cross-country-motorcycle-gloves/1581286861.html

Sanniz
2014-05-05, 13:09
Fransar "uppfanns" av indianerna och gör så att vatten rinner ut från kläderna o ut i fransarna.
Ett slags regnskydd alltså som höll kläderna torrare.
Tycker iden e bra men utseendet är inget för mig.
Tack för länken Sanniz, det e alltid bra med nya sidor.
thb;

Hittade de här på sidan för 8 dollar inkl frakt....
Rätt jäkla billigt, men får köpa ett par o se hur kvalisorten är.
Kinaprodukter kan ju variera kraftigt i kvalite.
http://www.aliexpress.com/item/PRO-gloves-knight-gloves-all-racing-motorcycle-gloves-cross-country-motorcycle-gloves/1581286861.html

Lycka till med köpet. :)
Berätta gärna, när du vet mer... De jag känner, som köpt saker därifrån är i alla fall nöjda.
Och då gäller det allt från bil- och mc delar till kläder.

Sanniz
2014-05-29, 21:54
Ser att mitt paket nått Sverige (Stockholm)... Får se hur snabbt Postens logistik jobbar nu då.
Och skall bli spännande att se hur prylen ser ut och om den verkligen passar! *håller en tumme
hårt*

Väntan blir ju lite mer olidlig när man valde "billigaste" alternativet = free shipping.

Noyen
2014-05-30, 12:46
Verkar ju finnas väldigt mkt olika grejer på sidan.ska bli intressant att läsa vad du tycker om kvalitén.

Sanniz
2014-05-30, 21:10
Fick mitt paket idag. Men det var fel färg, jag hade beställt svart egentligen. Fast kromat fungerar ju också.
Dock lite struligt att få på plats, men till slut... Efter att vi blivit rejält knottbitna på kuppen också!

Gick på strax över 200 kronor totalt (fri frakt så leveranstiden blev något längre). Beställde den 12/5.

http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20140530_204555_zpsdd32256f.jpg

Har sett liknande på bl. a. svenska ställen för några hundra mer... Om man vill jämföra.