handdator

Visa fullständig version : I.M.A independent Motorcycle Association ???

Benny
2014-05-01, 10:58
Har vi någon från insidan som vill sprida lite kunskap och berätta hur det går, på flachback spekuleras det som vanligt både högt och lågt, vore intressant med någon som inte bara gissar.

Noyen
2014-05-03, 10:07
Vad är detta för nåt ?

Sanniz
2014-05-03, 10:13
Undrar också om någon skrapat fram vettig information...

Det enda jag uppfattat det som är att det är folk som tröttnat på SBM modellen och
vill gå tillbaks till basic... D.v.s. mer mekande och åkande och mindre supande... Typ.
Är inte ens säker på att de behöver ha "klubblokal"...

Så jag vill gärna veta mer, OM någon fått fram mer vettig information. Och inte bara
"hörsägen".

Sedition
2014-05-03, 10:21
Vad är detta för nåt ?

Noyen det pratas om det här
https://www.flashback.org/t2322851

I.M.A har även svarat med ett inlägg (inlägg 32) i tråden om vad dom står för osv (om man nu kan lita på att det är dom som ligger bakom användaren)

Saxat från FB med deras svar.

I.M.A independent Motorcycle Association
Back to basic, Old school, life of brotherhood

Ja här var det livliga diskussioner!Dags att förklara vilka vi är, och vad vi står för.Först vill vi bara säga att vi är inte här för att söndra eller konkurera med nårgra befintliga modeller, vi är här för att starta ett alternativt nätverk för klubbar som inte vill ha politik och färger som styr kulturen. Rätten till att själva välja vilka vi vill umgås med , vi är inga outlaws eller 1% ,
den plats vi kommer ta upp är på vägen med våra motorcyklar.Vi är här av kärleken till våra motorcyklar och kärleken till vår klubb och familj!
Vi väljer att leva i den gamla skolans regler, där motorcykeln, klubben,familjen och frihet
stod i centrum, och för oss är familj, jobb i första hand det viktigaste, sen klubben.
Och ja, vi bär mc på våra västar, finns ingen copyright till den patchen, finns heller ingen äganderätt till bikerkulturen, den finns i vårt hjärta och ingen annanstans !!!
Kampen för att stå oberoende, att stå utanför modellen,har inte börjat idag,utan den kampen har förts länge av många klubbar och bröder i vårt land, som har haft modet och kuraget till att stå emot, som blivit avtagna sina västar, fått klubb skylt nedtagen, hotade, men ändå fortsatt sin kamp och burit sina västar och stått för vad dom tror på! Det är tack vare dessa klubbar och deras kamp som I.M.A finns här i dag, och vi står inte ensamma i denna kamp för ett oberoende mc Sverige!

I nuläget är vi ett tio tal klubbar som står under I.M.A plus support Klubbar i norden. Så intresset är stort, medlemmarna är gamla bikers, vanliga Svensson en mix , nya klubbar och gamla klubbar. Vår webb sida är på gång och kommer upp efter påskhelgen. Där kommer mer information att lämnas.
Alla som är intresserade av att starta klubb eller har befintlig klubb är välkomna att bli medlem i I.M.A. och givetvis enskilda personer som vill vara med och supporta oss i denna kamp

Med vänlig hälsning, Styrelsen I.M.A

life of brotherhood

LIVE FREE RIDE FREE

Sanniz
2014-05-03, 10:25
Noyen det pratas om det här
https://www.flashback.org/t2322851

I.M.A har även svarat med ett inlägg i tråden om vad dom står för osv (om man nu kan lita på att det är dom som ligger bakom användaren)

Jag litar inte på "anonyma" inlägg på Flashback, men det kan ju stämma. Vem vet.
Däremot hade man hittat någon mer seriös sida, som berör just dessa personer, då hade
det vart en annan femma.
Undrar mest varför de verkar så "ghosty", OM tanken nu var att existera öppet i bikervärlden som ett nytt kort i leken.

Sedition
2014-05-03, 10:30
Jag litar inte på "anonyma" inlägg på Flashback, men det kan ju stämma. Vem vet.
Däremot hade man hittat någon mer seriös sida, som berör just dessa personer, då hade
det vart en annan femma.
Undrar mest varför de verkar så "ghosty", OM tanken nu var att existera öppet i bikervärlden som ett nytt kort i leken.

Nä litar inte heller så mycket på anonyma inlägg därför jag skrev att jag inte visste om det var deras användare eller inte!
Men om det nu är deras användare då utlovas ju en hemsida inom kort där man kan läsa mer.
Iofs så är väl allt man kan läsa och se på internet sant så det borde ju inte finnas något att tveka över :) ;)

Sanniz
2014-05-03, 10:40
Nä litar inte heller så mycket på anonyma inlägg därför jag skrev att jag inte visste om det var deras användare eller inte!
Men om det nu är deras användare då utlovas ju en hemsida inom kort där man kan läsa mer.
Iofs så är väl allt man kan läsa och se på internet sant så det borde ju inte finnas något att tveka över :) ;)

Haha... Det är nog inbakat med en massa annat än sanning med, på just internet. :)
Dock borde ju "egna sidor" förhoppningsvis ge lite mer svar.
Vi får ha tålamod eller hoppas att någon som sitter på mer insider information (som verkar sanningsenlig) kan ge sig tillkänna. :D

Sedition
2014-05-03, 10:53
Haha... Det är nog inbakat med en massa annat än sanning med, på just internet. :)
Dock borde ju "egna sidor" förhoppningsvis ge lite mer svar.
Vi får ha tålamod eller hoppas att någon som sitter på mer insider information (som verkar sanningsenlig) kan ge sig tillkänna. :D

Om det nu är dom bakom användaren så kan jag förstå att dom inte släpper mer info än dom har gjort. Bättre att vänta med att deras webbsida blir klar där folk kan läsa allt svart på vitt och få svar på sina frågor och tankar, istället för att ge lite info här o där på internet som ska misstolkas och spekuleras sönder av en massa blekfeta internet riddare som i sin tur ska sprida sin version av hur det säkert ligger till. Brukar bara bli tjafs och en jävla massa stinkande skit av sånt :)

hasse diesel
2014-05-03, 14:05
Är det inte där vi är nu ? Fuck it, lets ride MPD;

Noyen
2014-05-03, 16:59
det vart en annan femma.

Nä man undrar ju hur det ligger till med detta även om svaret de gav på FB låter bra.De vore ju bra om de fick upp en hemsida
med mer info och det borde företrädarna för SBM ha också för den delen.

Buller
2014-06-18, 08:57
Hittade denna: http://imasweden.se/

Sanniz
2014-06-18, 10:41
Hittade denna: http://imasweden.se/

Inte mer kött på benen där, eftersom det bara står det man i princip redan läst på andra ställen.
Inga klubbnamn är heller uppräknade i nuläget...

Buller
2014-06-18, 20:03
Sant. den är dock uppdaterad sedan förra veckan. Kommer förmodligen mer vad det lider.

Noyen
2014-06-19, 06:11
Sant. den är dock uppdaterad sedan förra veckan. Kommer förmodligen mer vad det lider.

Var ju en snygg hemsida så länge i allafall.Det verkar väl seriöst att man visar öppet vad man står för än bara inlägget på Flashback.

Noyen
2014-06-24, 08:12
Enligt besöksräknaren på I.M.A så verkar sidan ofta besökt.

Lars Nilsson
2014-06-24, 09:58
2 klubbar finns där ju.

Sanniz
2014-06-24, 12:09
2 klubbar finns där ju.

Nu ja, innan var det blankt.

Sedition
2014-06-24, 15:54
2 klubbar finns där ju.

Nu är det 4st.
Det tar sig sa pyromanen ;)

Sanniz
2014-06-24, 21:22
Inga klubbar jag sett på vägarna ännu... Inte ens den från Göteborg!

Lars Nilsson
2014-06-24, 22:40
Du verkar så negativ sanniz

waconda62
2014-06-25, 11:10
Jag har åkt en del i vår med en av klubbarna. Dom heter Old souls MC och är om jag minns rätt 7 fullvärdiga medlemmar och har nu 4 prospekts. Klubben bildades för ett drygt år sedan. Jag var faktiskt påtänkt att bli den femte proppen :). Mycket trevliga killar allihopa men jag backade då några av medlemmarna var goda vänner med en 1% klubb och då inte dom röd/vita. Nu har jag inget emot någon som är trevlig mot mig oavsett färg men tack vare jobb och familj vill jag hålla lite distans till 1% klubbarna när jag kan. Dessutom är en gammal god vän till mig som jag respekterar mycket och haft kul med för 25år sedan men inte umgås med nu röd/vit.

Old souls letar klubblokal men håller till i ett annexhus intill en av medlemmarnas hem än så länge. Jag tror och hoppas att I.M.A och SBM kan samexistera utan problem och det jag sett av I.M.A är att dom har samma tydliga regler för hangarounds/prospekt/medlemskap mm. Dom har än så länge inte lika höga krav på klubbhus och du kan köra vilken typ av hoj du vill. När det gällde Old souls var det bara två fullvärdiga medlemmar som körde HD samt tre av prospekts fast jag minns inte heller detta helt. Alla kör dock stora customhojar och den minsta hojen var väl en Triumph America :)

Dom har varit mycket ute på vägarna och jag var med då dom var på Preppens run samt på Handelsbodens run. Dom åker ofta tillsammans med några killar från Kvillebäcken som är kompisar med Old souls.

Edit: Påfyllning av diverse minnesluckor men det är inte helt säkert att det blev helt rätt ändå ;b;

Sanniz
2014-06-25, 17:25
Du verkar så negativ sanniz

Negativ för att jag tycker att ingen verkar synas... Och säger man att man gillar att köra,
borde man inte vara på vägarna då?

Sanniz
2014-06-25, 17:32
Jag har åkt en del i vår med en av klubbarna. Dom heter Old souls MC och är om jag minns rätt 7 fullvärdiga medlemmar och har nu 4 prospekts. Klubben bildades för ett drygt år sedan. Jag var faktiskt påtänkt att bli den femte proppen :). Mycket trevliga killar allihopa men jag backade då några av medlemmarna var goda vänner med en 1% klubb och då inte dom röd/vita. Nu har jag inget emot någon som är trevlig mot mig oavsett färg men tack vare jobb och familj vill jag hålla lite distans till 1% klubbarna när jag kan. Dessutom är en gammal god vän till mig som jag respekterar mycket och haft kul med för 25år sedan men inte umgås med nu röd/vit.

Old souls letar klubblokal men håller till i ett annexhus intill en av medlemmarnas hem än så länge. Jag tror och hoppas att I.M.A och SBM kan samexistera utan problem och det jag sett av I.M.A är att dom har samma tydliga regler för hangarounds/prospekt/medlemskap mm. Dom har än så länge inte lika höga krav på klubbhus och du kan köra vilken typ av hoj du vill. När det gällde Old souls var det bara två fullvärdiga medlemmar som körde HD samt tre av prospekts fast jag minns inte heller detta helt. Alla kör dock stora customhojar och den minsta hojen var väl en Triumph America :)

Dom har varit mycket ute på vägarna och jag var med då dom var på Preppens run samt på Handelsbodens run. Dom åker ofta tillsammans med några killar från Kvillebäcken som är kompisar med Old souls.

Edit: Påfyllning av diverse minnesluckor men det är inte helt säkert att det blev helt rätt ändå ;b;

Tycker inte de verkar lika "opolitiska då", som de själva vill framstå.
Vad är skillnaden mot det som redan existerar, oavsett om det är inom SBM eller ej?

Personligen hade jag hoppats på att de var mera "åk klubbar" än något med diverse regler för hangarounds, prospects och medlemmar samt att det handlat mer om hojar
och körning.

Nåja, jag har inte sett dom, Old soulds mc, personligen på vägarna runt Göteborg i alla fall. Men åker de, borde de dyka upp denna säsong någon gång, kan man tycka.

(Tror faktiskt att jag sett killarna med sportstrarna härifrån forumet då och då, även om jag inte känner igen dom såpass... Dock påminner deras bilder om hojar jag mött på vägen.Där kan man
snacka att de har mer den attityd, som jag förväntat mig av detta "nya klubbandet".).

waconda62
2014-06-25, 20:09
Jag tycker själv att det är bra att det finns regler :). Annars är det ju bara att fixa patcher och hänga på sig västen och ut och döna. Lite jävla ordning får det ju vara i en seriös klubb. Hängisar har ju såklart inte några speciella regler för det är ju det som är lite av vitsen: att hänga på ;). Regellappen jag fick var med en beskrivning av vad en hängis är :)

Några i klubben åker mycket och några åker lite mindre men dom är nog ute på vägarna rätt ofta. Dock har dom nog inte alltid väst på sig särskilt om dom är ensamma för det kan ju finnas någon som inte tycker att dom har rätt att bära den. Jag själv har åkt över tusen mil denna säsong och varit med på flera runs men inte sett dig Sanniz och då har jag ändå kört runt Ale ett tiotal gånger i år ;)

Sedan håller jag med dig lite om det opolitiska. Det var därför jag drog mig ur. Dom är vänner med rödgult och det är dom öppna med. Jag klandrar dom inte heller för delvis var en i klubben nära vän med killar i Kvillebäcken och delvis har det varit en del tjafs med en annan klubb (som verkar inom SBM) om rätten att bära väst med MC på ryggen.

Sanniz
2014-06-25, 22:21
waconda62... tror iofs jag mött dej på vägen mellan Bohus och Nödinge. :) Fast du tittar nog inte efter folk som övningskör. *s*

waconda62
2014-06-25, 22:53
Jag tittar alltid på tjejer och har dom Harley tittar jag en gång till thb;. Fast jag kan ju ha missat dig om det var på E45 för där kan det ju gå undan lite. Har du en silverfärgad V-Rod?

Adrenaline
2014-06-26, 00:10
Tanken är väll bra, men jag ställer mig ändå tveksam till att det ska släppas fritt på klubbar. Visst det kan vara gamla gubbar som gillar att åka och meka hoj, som vill visa att man tillhör samma gäng. Fine! Men problemet kommer då det blir många oseriösa klubbar som dyker upp. Kör hoj inne i stan med fullt vrid, super som svin och kastar flaskor. Precis så som ynglingarna gör så fort dom åker på raggarträff i pappas bmw. Det är ju därför sverigemodellen först skapades, för att hålla lite koll och gallra bland glinen..

Nåja, en får se...

Noyen
2014-06-26, 06:16
Tanken är väll bra, men jag ställer mig ändå tveksam till att det ska släppas fritt på klubbar. Visst det kan vara gamla gubbar som gillar att åka och meka hoj, som vill visa att man tillhör samma gäng. Fine! Men problemet kommer då det blir många oseriösa klubbar som dyker upp. Kör hoj inne i stan med fullt vrid, super som svin och kastar flaskor. Precis så som ynglingarna gör så fort dom åker på raggarträff i pappas bmw. Det är ju därför sverigemodellen först skapades, för att hålla lite koll och gallra bland glinen..

Nåja, en får se...

Ja vi får väl se.Kommer också ihåg när det började pratas om sverigemodellen i början.Kan dock inte komma ihåg nåt krångel mellan klubbar eller snuten före heller för den delen utan att det var en god stämning.Och vad skulle det spela för roll om nån har MC på västen eller inte.

Sanniz
2014-06-26, 12:13
Jag tittar alltid på tjejer och har dom Harley tittar jag en gång till thb;. Fast jag kan ju ha missat dig om det var på E45 för där kan det ju gå undan lite. Har du en silverfärgad V-Rod?

Haha... Du kanske tror jag är en kille? Det tror många småtjejer, tills hjälmen åker av. :)
Min hoj är blanksvart.

Är nog mer inne på Noyens tankegångar...
Om hoj och mekande är viktigast än de "mc", som redan existerar, så borde det vara en mer lättsammare sammanslutning.

Noyen
2014-06-26, 12:44
.

Är nog mer inne på Noyens tankegångar...
Om hoj och mekande är viktigast än de "mc", som redan existerar, så borde det vara en mer lättsammare sammanslutning.

Ja varför ska det vara så komplicerat att åka hoj och varför orka bry sej om nån vill åka med bokstäverna MC på västen ?

Att I.M.A startades borde ju rent logiskt bero på att det finns personer som inte gillar det nuvarande systemet,för annars hade väl inte behovet att starta nåt annat funnits.

waconda62
2014-06-26, 16:10
Ja varför ska det vara så komplicerat att åka hoj och varför orka bry sej om nån vill åka med bokstäverna MC på västen ?

Att I.M.A startades borde ju rent logiskt bero på att det finns personer som inte gillar det nuvarande systemet,för annars hade väl inte behovet att starta nåt annat funnits.

Så var det. Jag är inte säker men jag tror att det började uppe i mellansverige och Old souls mc startade i Danmark av samma anledning har jag fått till mig. Sedan finns det väl ingen pax av någon sammanslutning att du inte får ha MC på din väst utan att vara med i typ SBM även om jag igen tycker att det är bra att det finns regler hur en sån väst bör se ut. Det är väl HA och BMC vad jag vet som har copyright eller vad man kan kalla det på sina färger.

Noyen
2014-07-11, 08:00
De som vill veta mer om I.M.A och bor runt Göteborg har väl chansen i morgon lördag
då de visst ska köra ett run och svara på frågor.

http://imasweden.se/bloggen/

abelseth
2016-05-15, 17:54
Såg lite om detta på instagram idag, givetvis så fanns där redan en tråd på vårt eminenta forum :)

Nu är där dryga 10 klubbar anslutna och chansen är väl stor att många är medlemmar här. Nån som har lite mer info?