Logga in

Visa fullständig version : Fråga angående Kitech Performance Power Pro Standard



JoberMan
2014-04-29, 07:35
Hej,
Jag är ny här och har en fråga jag hoppas någon kan besvara. Jag fick ett återfall förra våren efter några hojlösa år och spontanköpte en Nightster från en firma jag hittade på Blocket. Det satt ett par V&H-pipor på den och i annonsen angavs att hojen var utrustad med en Power Commander. I vintras köpte jag ett 2-1-system från USA, Patriot Defender som jag fick monterat i veckan. När mappningskillen började skruva så visade det sig att det inte alls satt någon Power Commander på hojen utan något han aldrig tidigare sett, en Kitech Performance Power Pro Standard (se bild nedan). Jag har googlat lite och det verkar som att Kitech inte finns längre. Någon som vet vad det är för något, om det går att mappa i den och framför allt, någon i Stockholmstrakten som vet hur den funkar i så fall? Jag var hos Jörgen på SuperTwin i Tumba och han hade som sagt ingen aning.

Med vänliga hälsningar
JoberMan

Forty8
2014-04-29, 08:47
Hej,
Jag är ny här och har en fråga jag hoppas någon kan besvara. Jag fick ett återfall förra våren efter några hojlösa år och spontanköpte en Nightster från en firma jag hittade på Blocket. Det satt ett par V&H-pipor på den och i annonsen angavs att hojen var utrustad med en Power Commander. I vintras köpte jag ett 2-1-system från USA, Patriot Defender som jag fick monterat i veckan. När mappningskillen började skruva så visade det sig att det inte alls satt någon Power Commander på hojen utan något han aldrig tidigare sett, en Kitech Performance Power Pro Standard (se bild nedan). Jag har googlat lite och det verkar som att Kitech inte finns längre. Någon som vet vad det är för något, om det går att mappa i den och framför allt, någon i Stockholmstrakten som vet hur den funkar i så fall? Jag var hos Jörgen på SuperTwin i Tumba och han hade som sagt ingen aning.

Med vänliga hälsningar
JoberMan

Tjena och välkommen hit!

Har nog faktiskt aldrig hört talas om den där innan måste jag säga, men jag sökte upp lite som antagligen kan vara till hjälp! Skall tydligen vara samma enhet men med annat namn för den Engelska marknaden. Lycka till!

http://www.electronicjetkit.com/featuredescriptions.asp

http://www.electronicjetkit.com/techsupport.asp

Källa: http://www.hdforums.com/forum/dyna-glide-models/851475-need-help-urgently-please.html

xrab00
2014-04-29, 08:53
Det finns en hel uppsjö av fabrikat av Fuel controllers. Här är en ..

https://www.youtube.com/watch?v=lNs939pPcTU

salami_harley
2014-04-29, 16:18
Hej Joberman

Funkar den inte alls med samma mappning som V&H systemet? Skitsnyggt 2-1 system som jag g är djävligt nyfiken på. Coolt med spjället på avgassystemet om det funkar. Gör det stor skillnad i db?

JoberMan
2014-04-29, 17:12
Tack för infolänkar och Youtube-klipp. De olika inställningslägena enligt EFI-manualen motsvarar de jag hittat för Patriots egen insprutningsmodul Patriot Top Fueler. Ska kolla om mina inställningar matchar dem.

@salami_harley: Den går ojämnt med nya pipan och baktänder en del vid gasavslag som den inte gjort tidigare. Fixar jag bara inställningarna så tror jag att det blir kanon. De medföljande värmesköldarna tar emot fotbromsens reglage, men jag har ändå tänkt plocka bort dem och köra bandage. Vad gäller spjället så har jag inte testat att stänga det. Jörgen trodde dock att ljudnivån kanske kunde ligga under den tillåtna nivån, vilket skulle vara kanon inför besiktning. I ett längre tidsperspektiv är nog tanken att köpa en Power Vision som kan spara flera mappningslägen och mappa den både för öppet och stängt spjäll. I ett första läge är jag dock inne på att få ordning på inställningarna i insprutningsmodulen som sitter monterad och köra på det över sommaren.

/JoberMan