handdator

Visa fullständig version : Bakdag



Micke B
2011-06-25, 11:55
Har bakat mitt eget snus sedan ett år tillbaka. Luktar värre än zatan i huset och frun klagar, men på detta sätt så finansierar jag min hoj. En dosa General kostar idag ca: 50 kr, mitt eget snus ca: 6 kr/dosa. Konsumerar en dosa/dag så den som är snabb i matte kan räkna ut hur min amorteringsplan ser ut. ;-)

zeb.lovehell
2011-06-25, 18:57
Gör också eget snus funkar jävligt bra :) Prövade att göra portion till frugan min och det funkade kanon också . Portionen hamnar på 13 kr dosan

Foffo
2011-06-28, 00:34
Har bakat mitt eget snus sedan ett år tillbaka. Luktar värre än zatan i huset och frun klagar, men på detta sätt så finansierar jag min hoj. En dosa General kostar idag ca: 50 kr, mitt eget snus ca: 6 kr/dosa. Konsumerar en dosa/dag så den som är snabb i matte kan räkna ut hur min amorteringsplan ser ut. ;-)Hur går man då tillväga? Jag har kört med "köbesnus" i 30år, General och Göteborgs rape'.

Micke B
2011-06-28, 13:55
Hur går man då tillväga? Jag har kört med "köbesnus" i 30år, General och Göteborgs rape'.
Samma här och när priset för en dosa översteg 40 kr så fick de va nog. HAr en jobbarkompis som gjort sitt ett tag och fick testa en prilla av honom. Kräsen som jag är (general i 30 år) så tänkte jag att man måste kunna tillsätta egna kryddor. Receptep på General snus lär vara hemligt, men jag har kommit fasen så nära. Man köper råtobak som redan är finmald. Sedan följer man bara anvisningarna som medföljer. Det ska bakas i ugnen i 90 gr under 36 timmar. Sedan så tillsätter du Bergamotteolja och en halv pressad Lime och 4 cl kallt kaffe. Mogna i kylen några dagar sen är det bara att snusa på. Jag handlar mina råvaror i Mixhuset i Hässleholm, har fått ett bra pris av ägaren. 360 kr för tre kg snus. ;-)

zeb.lovehell
2011-06-28, 22:34
Samma här och när priset för en dosa översteg 40 kr så fick de va nog. HAr en jobbarkompis som gjort sitt ett tag och fick testa en prilla av honom. Kräsen som jag är (general i 30 år) så tänkte jag att man måste kunna tillsätta egna kryddor. Receptep på General snus lär vara hemligt, men jag har kommit fasen så nära. Man köper råtobak som redan är finmald. Sedan följer man bara anvisningarna som medföljer. Det ska bakas i ugnen i 90 gr under 36 timmar. Sedan så tillsätter du Bergamotteolja och en halv pressad Lime och 4 cl kallt kaffe. Mogna i kylen några dagar sen är det bara att snusa på. Jag handlar mina råvaror i Mixhuset i Hässleholm, har fått ett bra pris av ägaren. 360 kr för tre kg snus. ;-)

Hur mkt bergamott olja har du i ? jag körde tre flaskor denna gången jag prövade

Wallis
2011-06-28, 23:20
Gör också eget snus funkar jävligt bra :) Prövade att göra portion till frugan min och det funkade kanon också . Portionen hamnar på 13 kr dosan

Jag har fått smaka på hembakt lös med grovsnus karaktär, men aldrig i ''trosa''.
Hur går det till när man gör portion? Går det o göra white portion.

//W

zeb.lovehell
2011-06-29, 09:59
Jag har fått smaka på hembakt lös med grovsnus karaktär, men aldrig i ''trosa''.
Hur går det till när man gör portion? Går det o göra white portion.

//W
Det går att komma väldigt nära white , Du fuktar snuset själv för det kommer torkat , Jag tog 2.5 dl vatten o 1.5 flaska bergamottolja hällde ut portionerna på en plåt o sprayade blandningen av vatten o smaksättare över snuset sen var det bara att slänga ner det i hinken o låta det stå i kylen i två dygn. Blev kanon

Micke B
2011-06-29, 22:12
Hur mkt bergamott olja har du i ? jag körde tre flaskor denna gången jag prövade
en flaska, icke en droppe mer.