Visa fullständig version : Lejonkulan Bamse - Montera stödrulle
David Magnusson
2014-04-19, 18:39
14654
Dagens folkens.
Jag undrar om det är rätt tänkt att denna stödrullen till en lejonkulan bamse ska monteras på bakhjulsbulten?
Måste jag demontera bakhjulet för detta eller räcker det kanske med att jag monterar den mellan ramen och det "skull" som sitter på bakhjulsbulten?
De övre hållarna har jag fått på plats utan svårigheter, men denna är jag osäker på.
Tack på förhand //
Sedition
2014-04-19, 18:46
14654
Dagens folkens.
Jag undrar om det är rätt tänkt att denna stödrullen till en lejonkulan bamse ska monteras på bakhjulsbulten?
Måste jag demontera bakhjulet för detta eller räcker det kanske med att jag monterar den mellan ramen och det "skull" som sitter på bakhjulsbulten?
De övre hållarna har jag fått på plats utan svårigheter, men denna är jag osäker på.
Tack på förhand //
På min rulle har dom skurit en slits från hålet och rakt ner så att man kan släppa lite på bulten och trycks dit rullen och dra åt bulten igen utan att behöva ta loss den helt.
Hoppas du förstår hur jag menar, inte alltid så lätt att förklara saker utan att ha någon bild som man kan visa :)
David Magnusson
2014-04-19, 21:58
Jag förstår nog hur du menar...
Man har kapat o fixat ;)
Jag vill väldigt gärna att den ska förbli hel så i dagsläget är det inget alternativ, kanske nästa vecka :D
Sedition
2014-04-19, 22:26
Jag förstår nog hur du menar...
Man har kapat o fixat ;)
Jag vill väldigt gärna att den ska förbli hel så i dagsläget är det inget alternativ, kanske nästa vecka :D
Var tvungen att kolla och det är så på rullen när man köper den modellen jag har.
http://www.bikeline.se/sv/artiklar/stodrulle-for-packvaska-till-softailramar-13-cm-svart-pulverlack.html
Jag skippade rulle. Köpte täcklock så att det inte sliter på väskan utan glider utan att slita.
Typ: http://www.ebay.com/itm/Chrome-Rear-Axle-Nut-Covers-08-Up-Dyna-Softail-/201074093517
Men svarta i mitt fall.
Snyggare då jag vill kunna köra utan väskan med utan en massa skrot.