handdator

Visa fullständig version : Pappers djungeln

Adrenaline
2014-04-17, 12:45
Har ett ej färdigställt bygge med papper på lut som jag funderar på köpa. Men ägaren säger det måste till en registreringsbesiktning innan man kan ta ut den på vägarna, samtidigt som han sa att den är reggad som en Harley davidson av årsmodell -00 och att chassi nummer är stansat i ramen, som är en stelben av mordernare tillverkning. Jag får inte ihop detta? Om det nu är så att papprena är tagna från en harley av årsmod: -00 måste väll orginalramen, eller iaf delar av denne vara kvar. För man får väll inte byta ram och bara flytta över chassinummret som jag har förstått det, och är det ett SFRO bygge kan den ju omöjligt heta harley davidson, och man har väll bara 5 år på sig från sista sfro besiktningen till regbesiktning?
Ägaren bor för långt bort för att bara svänga förbi och titta. Tänkte om någon har en idé. Försökte bli klok via telefon om det är nått att satsa på, men icket!

stroker49
2014-04-17, 13:02
Dessutom så kan inte en person börja med ett SFRO-bygge och någon annan fortsätta. Isf blir det att börja om från början med SFRO. Inte mycket annat verkar stämma heller. Eller är det inte ett amatörbyggt fordon utan ett ombyggt, då kan det vara en HD -00?

Adrenaline
2014-04-17, 13:35
Jo fast det finns inte en rörstump som är orginal i ramen, och då kan man väll inte regga som ombyggt fordon heller då hela ramen är bytt?

hasse diesel
2014-04-17, 15:02
Såg du shoveln på köpes tråden?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Adrenaline
2014-04-17, 16:07
Såg du shoveln på köpes tråden?

Jupp jag såg den. Problemet är bara att den är typ på andra sidan världen :D

stroker49
2014-04-17, 16:08
Avstå eller betala lite.

hasse diesel
2014-04-17, 20:07
Så jävla långt är det väl inte till Norrland, du får köra hem han ;)

Adrenaline
2014-04-18, 00:14
Beror på hur man ser det. Det är lika långt från hojen till Rom som hem till mig ;)

Jupp lite hade jag ju ändå tänkt betala :D Men tror jag avstår. Känns som ett allt för osäkert kort, och börja om har jag ingen lust med.

hasse diesel
2014-04-18, 07:36
;D