Visa fullständig version : Posten har spräckt hjälmen!!!
Köpte en hjälm här på forumet,glad i hågen fick jag paketet igår och tyvärr var hakpartiet sprucket...Absolut ingen skugga över säljaren och paketeringen,hjälmen laå i en bra kartong och inrullad i massor av bubbelplast,antagligen har väl posten slängt nåt jättetungt på lådan eftersom skadan blev så omfattande.
Gjorde en reklamation igåt på postens hemsida,sen får vi se vad som händer,räknar inte med nån större reaktion!!!
Har nån här på forumet varit ute för samma sak????Kan man räkna med kompensation av nåt slag???
//Robban
Jäkligt tråkigt det här! Det är för övrigt jag som är säljaren om någon undrar... Som Robban säger så var hjälmen vad jag anser vara väldigt väl packad, har ju själv jobbat inom logistikbranschen så jag förberedde den för det värsta. Trodde jag i alla fall. Lustigt att posten lyckas förstöra den på så kort väg, när min nya hjälm kom i samma låda från usa, och det utan bubbelplast runt sig...
Hur som helst så hoppas jag att posten tar sitt ansvar och att det löser sig till det bästa, finns det något jag kan göra för dig så är det bara att höra av sig här eller via telefon.
Jäkligt tråkigt det här! Det är för övrigt jag som är säljaren om någon undrar... Som Robban säger så var hjälmen vad jag anser vara väldigt väl packad, har ju själv jobbat inom logistikbranschen så jag förberedde den för det värsta. Trodde jag i alla fall. Lustigt att posten lyckas förstöra den på så kort väg, när min nya hjälm kom i samma låda från usa, och det utan bubbelplast runt sig...
Hur som helst så hoppas jag att posten tar sitt ansvar och att det löser sig till det bästa, finns det något jag kan göra för dig så är det bara att höra av sig här eller via telefon.
Inga problem,du har ju gjort rätt på alla sätt.
//Robban
Tråkigt att det sker men sen tycker man ju att en hjælm ska tåla lite smællar:I:
Precis,därför bör det ha varit en jävla smäll!!!
//Robban
Precis,därför bör det ha varit en jävla smäll!!!
//Robban Tydligen ;)
Lasse_harley
2014-04-17, 20:50
trist jag reklamerade en tank som skickades från England som posten hade förstört , var knepigt först så ville dm att säljaren skulle reklamera det av posten i England men efter en telesamtal så gav dom sig och betalade ut ersättning för skadan , så stå på dig
Nyfiken på hur det gått för dig?
Nyfiken på hur det gått för dig?
Fick brev ifrån posten igår att dom ska ta tag i ärendet!!
//Robban