Viglo
2014-04-14, 18:57
Hej !
Jag är relativt ny när det gäller Harley och köpte en gammal Heritage Evo -91:a för några månader sedan.
Jag började greja med hojen medans det fortfarande var snö ute ( hade bara provkört en kortare sväng)och bytte luftrenaren mot en Revtech med öppet filter i (mesh filter) som jag har oljat in efter alla instruktioner. Jag bytte även avgassystemet mot ett crossover dual med dubbla ljuddämpare av fishtail modell. Eftersom jag tyckte att den gick lite sämre och lät nästan ingenting så modifierade jag insatserna något så de blev något öppnare ( går fortfarande hyfsat tyst).
Jag upplever dock att hojen är trög och inte direkt villig att varva upp såsom jag tycker att den borde göra.
Motorn går tyst,är lättstartad och har bra kompression såsom det verkar ( har ej haft möjlighet att mäta med mätare ännu).
Jag plockade ned förgasaren (cv40) för rengöring och översyn och blev lite förvånad då följande bestyckning satt i : lågfart 50 !! Huvud 175 och en nål som är märkt N 72 R . Eftersom hojen har gått ganska långt så misstänker jag att förgasaren mycket väl kan vara sliten och jag fick tag i en likadan förgasare från en Heritage Evo -95:a som är sprillans ny. När jag kollade bestyckningen i denna så sitter det : lågfart 42 , huvud 200 och en nål märkt : N 0 KK i den.
Att det kan skilja på huvudmunstycke vid olika årsmodeller och ber. på vilken nål som används vet jag men jag tycker att 50 i lågfart verkar väldigt stort ?
Då jag har förstått att det finns några förgasarsnillen här på forumet som har mer erfarenhet än jag när det gäller både CV förgasare och Harleys så undrar jag ifall ni har någon rek. På en bra setup att utgå ifrån ? Motorn är standard förutom luftfilter och orginaldämpare med lite öppnare insatser.
Alla tips mottages tacksamt ! / Viglo
Jag är relativt ny när det gäller Harley och köpte en gammal Heritage Evo -91:a för några månader sedan.
Jag började greja med hojen medans det fortfarande var snö ute ( hade bara provkört en kortare sväng)och bytte luftrenaren mot en Revtech med öppet filter i (mesh filter) som jag har oljat in efter alla instruktioner. Jag bytte även avgassystemet mot ett crossover dual med dubbla ljuddämpare av fishtail modell. Eftersom jag tyckte att den gick lite sämre och lät nästan ingenting så modifierade jag insatserna något så de blev något öppnare ( går fortfarande hyfsat tyst).
Jag upplever dock att hojen är trög och inte direkt villig att varva upp såsom jag tycker att den borde göra.
Motorn går tyst,är lättstartad och har bra kompression såsom det verkar ( har ej haft möjlighet att mäta med mätare ännu).
Jag plockade ned förgasaren (cv40) för rengöring och översyn och blev lite förvånad då följande bestyckning satt i : lågfart 50 !! Huvud 175 och en nål som är märkt N 72 R . Eftersom hojen har gått ganska långt så misstänker jag att förgasaren mycket väl kan vara sliten och jag fick tag i en likadan förgasare från en Heritage Evo -95:a som är sprillans ny. När jag kollade bestyckningen i denna så sitter det : lågfart 42 , huvud 200 och en nål märkt : N 0 KK i den.
Att det kan skilja på huvudmunstycke vid olika årsmodeller och ber. på vilken nål som används vet jag men jag tycker att 50 i lågfart verkar väldigt stort ?
Då jag har förstått att det finns några förgasarsnillen här på forumet som har mer erfarenhet än jag när det gäller både CV förgasare och Harleys så undrar jag ifall ni har någon rek. På en bra setup att utgå ifrån ? Motorn är standard förutom luftfilter och orginaldämpare med lite öppnare insatser.
Alla tips mottages tacksamt ! / Viglo