André Troy
2014-04-13, 16:52
Hej, jag har ett problem.
Har inte kört min hoj på 1 år och försökte starta den för ca 6 veckors sen.
Efter full tank och mycket gas påtryckande gick den igång. Har full chock i många minuter för att den dör omgående annars.
Det jag har märkt är att det kommer mer tryck i ena avgasröret än det andra och dom har ingen blindtarm mellan. alltså separerade. Lång pipor.
Bytte olja förra året och har knappt kört 20 mil efter.
Tänkte byta tändstift nu.
Hojen har varit inne och blivit konverterad av tassen så hojen är precis inkörd.
Min fråga är är det normalt att kommer är mer blås i ena röret?
Stänger jag av chocken efter 5-10 min så dör hojen efter kanske 3 min. Den dör inte vid chock.
Jag har bytt tanken till en fatbob och fick då sätta ett ytterfilter på slangen för filtret i tanken är skadat.
Har inte kört min hoj på 1 år och försökte starta den för ca 6 veckors sen.
Efter full tank och mycket gas påtryckande gick den igång. Har full chock i många minuter för att den dör omgående annars.
Det jag har märkt är att det kommer mer tryck i ena avgasröret än det andra och dom har ingen blindtarm mellan. alltså separerade. Lång pipor.
Bytte olja förra året och har knappt kört 20 mil efter.
Tänkte byta tändstift nu.
Hojen har varit inne och blivit konverterad av tassen så hojen är precis inkörd.
Min fråga är är det normalt att kommer är mer blås i ena röret?
Stänger jag av chocken efter 5-10 min så dör hojen efter kanske 3 min. Den dör inte vid chock.
Jag har bytt tanken till en fatbob och fick då sätta ett ytterfilter på slangen för filtret i tanken är skadat.