Johan Nilsson
2014-04-12, 18:38
Tjena ! Nån som har kolla på vilka sladdar till baklyset som går till vad?? Det sitter ju en kabelhärva som går från baklyset till nån modul som ligger precis framför bakskärmen. Har nu kapat bakskärmen o ska dit med ett mindre ledbakljus o ledblinkers o nummerbelysning.. Är jävligt kass å det här med el o tänkte att nån sitter säkert på info om vilka kablar som går till vad.. Hojen är en 2004 -883 o färgerna som ni har att välja på är :
Orange/vit streck,
Brun
Blå
Röd/gult streck
Lila
Svart
Till själva bakljuset går Blå,svart o Röd/gult sträck... Kvar är alltså Lila,brun o Orange/vit streck till blinkers , men vilken sladd går till vilken sida o vilken är jord av dom?? Har ingen mätare att prova mig fram med ( hade nog inte kunnat använda en om jag haft en ändå). Orkar inte heller prova mig fram då jag tänk löda/krympslanga när jag e färdigkopplad...
Nån som är kunnig o villig att ge mig en hint??
// Johan
Orange/vit streck,
Brun
Blå
Röd/gult streck
Lila
Svart
Till själva bakljuset går Blå,svart o Röd/gult sträck... Kvar är alltså Lila,brun o Orange/vit streck till blinkers , men vilken sladd går till vilken sida o vilken är jord av dom?? Har ingen mätare att prova mig fram med ( hade nog inte kunnat använda en om jag haft en ändå). Orkar inte heller prova mig fram då jag tänk löda/krympslanga när jag e färdigkopplad...
Nån som är kunnig o villig att ge mig en hint??
// Johan