handdator

Visa fullständig version : Pullback risers

Jonne Rebel
2014-04-09, 00:17
Har en sportster s 00:a som tidigare ägare bytt till framflytt på. Detta kändes helt ok för mig vid köpet eftersom flera års crossåkande och ställningsbyggande inte direkt gjort underverk för mina knän. Det jag märkt efter några mil är att körställningen med framflytt och det låga orginalstyret knappast är optimal. Tänkte slippa förlänga kablar, bromsslang och annat helvete i alla fall såhär under brinnande säsong. Så jag funderade på 5 1/2 tums risers med pullback. Problemet är ju att då förändras ju vinkeln på mätarna och indikatortavlan. Iom att varvräknaren är lite av s:ens signum är jag inte så jävla sugen på att kasta den åt helvete och sidmontera heller. Gillar stuket på orginalstyret också och vill därför gärna behålla det också. Nån med idéer?

Kling
2014-04-09, 19:37
Jag hade ett lågt dragbarstyre på hojen när jag köpte den, såg coolt ut men var en katastrof för ryggen när jag körde långt..
Bytte till ett biltwell tracker-styre som bara var 5 cm högre men blev stor skillnad på körställningen och slapp sitta som en ostbåge..
Har satt på ett biltwell frisco nu, det är 7" högt och blev ännu bättre för ryggen!
Så mitt tips är att testa ett lite högre styre, kablar och slangar når längre än man tror..
Kul med fler sporrar i Sveriges finaste kommun!! thb;

Jonne Rebel
2014-04-09, 22:21
Snackade med en polare idag som hade ett par 4 1/2 tums risers liggande till det eminenta priset gratis så jag tänkte prova dom först men det är nog som du säger. Det slutar nog med högre styre till slut.

Kling
2014-04-09, 22:29
Gratis är bra! :)

Kling
2014-04-09, 22:42
Hur ser styret ut nu?