handdator

Visa fullständig version : Kopplingsschema? Baklampa/bromsljus lagt av efter styrbyte burly kabelkit



sirbetalot
2014-04-04, 09:40
Kör en Soportster 48 2011
Har nyligen bytt till ett aphäng med burly kabelkit. Lyckades inte få loss orginalkablarna så jag lackade ur o klippte dem istället samt lödade på de ny förlängningskablarna (JAG VET ATT JAG ÄR EN KLÅPARE).

Jag höll på bra länge med att försöka få loss kablarna vilket jag nu misstänker att jag möjligen skadat någon del.

Problemet är nu att bakbelysningen & bromsljus inte alls fungerar?? Vet att jag var noga med lödningen, men kan såklart inte vara 100% då jag sedan dragit dem igenom styret..

Finns det något kopplingsschema så man kan se vilken kabel som går till vad? = lättare att felsöka..

Är det troligt att jag skadat något när jag försökte få ut "stiften" (se bild 1) (där jag fick loss ett stift ett annat böjde sig sen la jag ner..)

All annan belysning fungerar, blinkers, fram etc..

Bespara er kommentarer om klåperiet att klippa kablarna och kom gärna med förslag till lösning istället.
Tack/Sirbetalot

14495 14496

sirbetalot
2014-04-04, 14:00
Tillägg: tycker också det vore konstigt att baklampan påverkas av kablarna från/till styret.. skulle tvätta hojen nu och såg att det droppat bromsvärtska över tändningen, samt att den larmade knepigt ett par gånger innan jag startade hojen.. känns som feket troligare ligger här eller?