handdator

Visa fullständig version : Framflytt



B.B
2014-04-02, 09:40
Tjena!

Hoppas på att få lite tips angående framflytt till Sportster.
Jag har suttit och letat rundor på nätet efter ett original svart framflytt till min Iron. (Har även hört mig för i några mcbutiker men där är ingen som tar hem originalen. Probike gör väl men jag kan tänka mig att dem e dyra satan.)
Köper man ett kit i USA kostar det ca 2700, sen tillkommer det ju frakt och importavgift så man kan ju inte få tag i ett nytt så billigt här kanske.
MEN, alla kit jag hittat här kostar ca 5000 och uppåt. Jag har kanske haft otur i letandet så därför tänkte jag fråga här om det är någon som vet vart man kan skaffa ett sjyst kit till en vettig peng (behöver inte vara original).

Martin
2014-04-02, 10:06
Vill man komma billigt undan så är nog begagnade framflytt bästa alternativet. Lägg bevakning på ebay, dom brukar dyka upp titt som tätt för en billig peng.

Henrik Forslund
2014-04-02, 10:06
Original oem kostar som du skriver.
Alternativet är eftermarknadsgrejjer via tex customcrome, wwag osv, ca 3000kr
Lägg in köp/byt annons här på forat o facebook. Många med framflytt vill ha mittmonterat osv. Från 2004 o framåt passar.
Tips är amerikanska ebay, sök på black forward controls sportster xl, ställ in från årsmodell 2004.



—--------------
All comfort was sacrified for style

B.B
2014-04-02, 10:36
Tackar för svar.
Misstänkte att det var ungefär så. Kunde ju varit så att man missat någonstans där dem faktiskt inte va så dyra.
Kollar ebay regelbundet och som sagt vill man komma billigt undan får man köpa begagnat.
Får väl lägga in en köp/byt här senare.