Logga in

Visa fullständig version : Inbillning eller?

Tarvid
2014-03-29, 21:29
Jag gjorde en service på min 2004 sportster med oljebyte och filterbyte. Jag tömde ur oljan, bytte filter och fyllde på olja. Jag fick dock bara i 2,6 liter av de 3,4 liter som manualen säger. Idag körde jag en runda och tyckte att motorn tickade mer än vanligt så när jag kom hem så kollade jag oljenivån i tron att det var lite lite i men oljan stod på max, tom lite över (vilket ju inte är bra). Men kan det verkligen stämma när jag tömt systemet så gott det går? Kan oljan "gömma" sig någonstans så man inte får ur allt eller kan det vara att jag inbillar mig angående tickandet?

Henrik Forslund
2014-03-29, 21:53
Alltid svårt å få ur allt gammalt. Beroende på hur man går tillväga så försök alltid mäta hur mycket du fått ut om du har möjlighet, o häll sen i lika mycket till att börja med.

—--------------
All comfort was sacrified for style

Martin
2014-03-29, 22:16
Tror det står kvar ca en liter i motorn när du "tömmer" oljan. Det finns både tricks och produkter för att bli av med all olja, kika här: http://harleyforum.se/showthread.php?3703-Scavenger-total-oil-change-system&highlight=Scavenger

Tarvid
2014-03-29, 22:19
Då ska jag ta och mäta upp den gamla oljan i morgon och tömma ur vid behov...vill definitivt inte köra runt med för mycket olja!