handdator

Visa fullständig version : Koppla bort kontakt när man byter stöd?



Kling
2014-03-24, 21:10
Bytte stöd på min 48 från 2010 idag eftersom jag har sänkt den.
Har för mig att jag har läst något om att man måste koppla bort stödkontakten som bryter tandningen för att man inte ska köra iväg med stödet nere.
Stämmer det? Stödet var ju inte kopplat till något eller så..

xrab00
2014-03-24, 23:47
Det sitter en induktivgivare på ramen som känner av stödet när det är uppfällt .Det finns också en "metalltunga" på originalstödet som påverkar givaren induktivt utan att stödet vidrör givaren när stödet är uppfällt. Saknas denna "tungan"på det nya stödet så tror datorn att stödet alltid är nedfält. Det är nog därför som kontakten skall kopplas bort (om "tungan" saknas förståss.) Men hur datorn funkar med givaren bortkopplad är en annan femma. det är nog bara att prova .

14446

robbbull
2014-03-25, 14:19
Jag skrev på din FB sida för det gick inte här förutfrv;Men som sagt jag klistra ett mynt på kännaren när jag bytte stöd som inte har den där tungan som på original stödet. Funkar kanonvc;Löjligt med den där jävla spärren o som gjort för framtida strul*smch*Inte fan har jag iallefall kört i väg med stödet nerfällt under dom 29år jag åkt hoj! Där i mot råkade jag låsa styrlåset på Svarthoran(har aldrig låst mina hojar förr)när jag just hade köpt henne o naturligtvis glömde jag det när jag starta o peta i 1an o släppte kopplingenwa;DET BLEV EN JÄVLIGT FIN PIRUETT:I:

Kling
2014-03-25, 15:55
Jag skrev på din FB sida för det gick inte här förutfrv;Men som sagt jag klistra ett mynt på kännaren när jag bytte stöd som inte har den där tungan som på original stödet. Funkar kanonvc;Löjligt med den där jävla spärren o som gjort för framtida strul*smch*Inte fan har jag iallefall kört i väg med stödet nerfällt under dom 29år jag åkt hoj! Där i mot råkade jag låsa styrlåset på Svarthoran(har aldrig låst mina hojar förr)när jag just hade köpt henne o naturligtvis glömde jag det när jag starta o peta i 1an o släppte kopplingenwa;DET BLEV EN JÄVLIGT FIN PIRUETT:I:

Vad smart! thb; Vad använde du för mynt? Funkar det med såna där chokladfyllda guldpengar?
Jag får nämligen inte ha några andra pengar för min fru eftersom jag bara köper öl annars... br;

Haha det skulle man haft på film!
Jag startade min gamla sporthoj när jag var runt 20 år, varvade lite coolt så alla på den stora parkeringen skulle märka att något superhäftigt skulle hända sen när jag skulle sticka iväg som en oljad blixt så hade jag glömt skivbromslåset... = Magplask och stukat ego!! pl;

robbbull
2014-03-25, 16:16
Har för mig att det var en tioöring men annars kan man väll klippa o fila till en plåt bit!Eller du kanske har någon tom pillsner burk:I:

robbbull
2014-03-25, 16:22
Jag startade min gamla sporthoj när jag var runt 20 år, varvade lite coolt så alla på den stora parkeringen skulle märka att något superhäftigt skulle hända sen när jag skulle sticka iväg som en oljad blixt så hade jag glömt skivbromslåset... = Magplask och stukat ego!!
Hahaha det blev liksom svart gummi i asfalten av framhjulet istället dåro;

xrab00
2014-03-25, 19:02
På Gamla Hondahojar så satt det en gummiklack som fällde upp stödet om man glömt det. Det fungerade 100, undrar varför det inte kopierades på andra märken?Det var nog för skottsäkert utan elektronik och annat trams.:I: